به گزارش گروه
اقتصادی باشگاه خبرنگاران، داوود کشاورزیان روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کردستان در سنندج با بیان اینکه برای این کار اقدامات ایمنی بصورت مستمر در حال انجام است از پلیس راه خواست به دلیل حضور مستمر در جاده ها، نقاط حادثه خیز را به سازمان راهداری استان ها اعلام کند.
وی گفت: آمار نشان می دهد که در نگاه خرد خطای انسانی یکی از عوامل بروز تصادفات است اما در نگاه کلان ارتقای وضعیت خودرو و ارتقای ایمنی نقش اصلی را در این راستا دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه اولویت سازمان راهداری کشور ایمن نگه داشتن و کمک به ارتقای ایمنی راه ها است اظهار کرد: شاخص تصادف ملاکی برای ارتقای جاده نیست و میزان ترددها ملاک اصلی در این راستا است.
وی با اشاره به اینکه نگهداری راه ها، ارتقای ایمنی راه و انجام کارهای حفاظتی از وظایف راهداری کشور است گفت: باید تلاش کنیم با کارهای حفاظتی و ایمنی و کارهای سازه ای مانند روکش آسفالت در ارتقای جاده ها کمک کنیم.
کشاورزیان اظهار کرد: اگر جلسات کمیسیون مرتبط با راه های کشور در تمام استان ها فعال شود و مشکلات جاده ای به صورت مرتب و مستمر رصد شود منجر به کاهش تلفات خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور خواستار توجه به بحث خط کشی در راه ها به عنوان راهنمای راننده شد و تاکید کرد: در تمام جاده های کشور مسوولان استانی باید به این مقوله توجه کنند.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت ایجاد مجتمع های بین راهی با اولویت جاده هایی است که که نیاز دارند گفت: ایجاد این مجتمع ها در تامین امنیت رانندگان در جاده ها بسیار موثر است و با احداث آن راننده می تواند در جایی ایمن به استراحت بپردازد.
کشاورزیان افزود: برای ایجاد این مجتمع ها در استان هایی که حضور بخش خصوصی ضعیف است سازمان راهداری خود وارد می شود و از طریق تسهیلات هم می توانیم به ایجاد این مجتمع ها کمک کنیم.
به گفته وی پلیس راه نقش اصلی را در ارتقای ایمنی راه ها ایفا می کند لذا باید تقویت شود.
وی اظهار کرد: همچنین ایمن سازی راه های حاشیه مدارس به دلیل تسهیل در ترددها و عبور و مرور مردم و دانش آموزران جزو برنامه های سازمان است و هم اکنون در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه وضعیت راه های استان کردستان متناسب با حجم ترددها نیست گفت: هزینه راهسازی در سال های اخیر به دلیل تورم و گرانی بسیار سنگین است و اعتبارات وزارت راه و شهر سازی کفاف احداث راه های جدید در کشور را نمی دهد و نمی توانیم انتظار داشته باشیم با سرعت زیاد همه راه های کشور چهار خطه شوند و ارتقا یابد.
وی افزود: محور میاندوآب کرمانشاه که بخشی از آن در کردستان قرار دارد بدلیل اینکه محور پر ترافیکی است باید ارتقا یابد اگرچه اکنون پروژه های ارتقای این بزرگراه فعال است اما محدودیت اعتبارات جاده ای اجازه سرعت بخشی به پروژه ها را نمی دهد.
کشاورزیان اظهار کرد: یکی از سیاست های ما این است که راه های شریانی کشور را تحت پوشش دوربین های ثبت تخلفات سرعت قرار دهیم و در این راستا تاکنون در راه های شریانی کشور 400 دوربین ثبت و فعال شده است.
وی با اشاره به تصویب جرایم در سال 89 افزود: جرایم بر اساس قانون هر سه سال یک بار باید بازنگری شود که تاکنون تجدید نظر نشده و درخواست انجام تجدید نظر در این راستا را داریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به اعتقاد ما جرایم عامل بازدارنده ای در عدم تخلف راننده است و در دنیا این بحث ثابت شده است و باید تجدید نظر برای جرایم هم از لحاظ نقدینگی و هم به لحاظ نمره منفی به راننده در جهت نقش بازدارندگی در بروز تخلفات رانندگان انجام شود.
بازدید از پروژه راه اصلی سنندج مریوان، بازدید از عملیات احداث باند کندرو گردنه تیتور، افتتاح مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، افتتاح پاسگاه پلیس راه سنندج کرمانشاه، افتتاح 140 کیلومتر پروژه بهسازی و روکش آسفالت انجام شده در سال 93 از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در کردستان است.
انتهای پیام/