رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج دانشجویی در حوزه جمعیت و خانواده گفتمان سازی در جریان نخبگی کشور است، گفت: مطالبه‌گری تخصصی نیز در راستای شناخت معضلات کشور و رفع آن است.

 به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، دکتر محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی، با حضور در نشست مسئولین علمی نواحی دانشجویی کشور اظهار داشت: وقتی روند علمی کشور را بعد از انقلاب اسلامی بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم در 10 سال گذشته نگاه ویژه و پیشرفت گسترده‌ای در این حوزه وجود داشته است.

وی افزود:‌ در روند پیشرفت علمی کشور هر ناظر منصفی با بررسی موضوع نمی‌تواند تاثیرگذاری اصلی مقام معظم رهبری را منکر شود. گفتمان سازی که در این خصوص مقام معظم رهبری انجام دادند از 10 سال پیش به بار نشسته که امروز در مسیر رسیدن به مرزهای دانش هستیم. البته نباید فکر کنیم کار تمام شده است چرا که ما تنها قدم‌های آغازین را برداشتیم.
 
حیدری با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص حفظ روند پیشرفت علمی کشور، گفت: افول رشد علمی کشور بسیار خطرناک است چرا که معلوم نیست در آینده بتوانیم این افت علمی را جبران کنیم.
 
وی افزود: بعضی‌ها وقتی ما از نگرانی‌هایمان در خصوص افت پیشرفت علمی سخن می‌گوییم آن را سیاسی قلمداد می‌کنند در حالی که این موضوع فارغ از بحث سیاسی است و اینکه به این دولت و به این وضعیت مربوط می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود پیرامون فعالیت‌های علمی این سازمان گفت: ما به این حوزه با نگاه انقلابی و ماموریتی نگاه می‌کنیم. ما باید نگاه جنبشی و تشکلی در حوزه علمی داشته باشیم.
 
حیدری با بیان اینکه بسیج دانشجویی در حوزه علمی سه هدف را دنبال می‌کند، گفت: اولین آن مطالبه‌گری تخصصی است که با رویکرد تشکلی ما همخوانی دارد از اینکه عنصر فعال و دانشجوی بسیجی معضلات کشور را بشناسد و در رفع آن مطالبه‌گری کند.
 
وی تصریح کرد: آنچه که تا به امروز بیشتر نمود پیدا کرده مطالبه‌گری‌های سیاسی و فرهنگی ما بوده است که ما باید این مطالبه‌گری را در حوزه علمی نیز افزایش دهیم. این مطالبه‌گری هیچ ارتباطی به دولت‌ها ندارد و در آن منفعت مردم مطرح است.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه با مطالبه‌گری تخصصی چند اتفاق خوب نیز همراه خواهد بود، گفت: اول آنکه خود دانشجویان به تحقیق و بررسی موضوع تخصصی می‌پردازند. خاصیت دیگر این است که موضوعات از حالت سیاست‌زده بیرون می‌آید و برای مردم دلگرمی به وجود می‌آورد. از اینکه پیگیری دانشجویان در موضوعی است که به نفع کشور است. منفعت دیگر این مطالبه‌گری تخصصی این است که مشکلی از مشکلات کشور حل می‌شود.
 
حیدری با بیان اینکه کار علمی و رسالت پژوهشی هدف دیگر ما در حوزه علمی است، گفت: ما علاوه بر مطالبه‌گری باید به دنبال اقدام علمی نیز باشیم. انجام کار علمی که به نفع نیاز کشور باشد و اینکه ما باید متناسب با رفع مشکلات داخلی به فعالیت علمی بپردازیم.
 
خدمات علمی بسیج دانشجویی هدف دیگری بود که رئیس سازمان بسیج دانشجویی به آن اشاره کرد و گفت: ما باید به دنبال خدماتی باشیم که برای رشد علمی کشور نیاز است از جمله اینکه تورهای علمی، بازدیدهای علمی پررنگ‌تر برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه در حوزه جمعیت و خانواده وظیفه اصلی بسیج دانشجویی گفتمان‌سازی است،‌ گفت:‌ ما باید این موضوع را به گفتمان غالب در جریان نخبگی کشور تبدیل کنیم. این مقوله یک بحث علمی است که در آن استدلال‌های محکم کارشناسی وجود دارد که می‌توانیم برای اقناع مخاطب از آن بهره ببریم. البته بهره‌گیری از سخنان مقام معظم رهبری در این حوزه لازم است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار