طرح واکسیناسیون تب برفکی ۹۰ هزار راس دام در استان قم به مدت 30 روز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ مدیر کل دامپزشکی قم اظهار کرد: اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان قم در راستای جلوگیری از بیماری تب برفکی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: بیماری تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری عفونی و کشنده ویروسی است که سبب بیمار شدن حیوانات گاو اهلی و خانواده گاوسانان می شود. در ابتدا به مدت 2 تا 3 روز ایجاد تب شدید می کند و متعاقبا تاول هایی روی دهان و پا ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری بسیار واگیردار است و به عنوان طاعون در دامداری محسوب می شود، تاکید کرد: کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن میلیون ها راس دام آلوده می شود.

رفیعی محمدی تصریح کرد:این طرح 22 شهریور در استان قم آغاز شده است، افزود: این طرح به مدت 30 روز در کل استان اجرایی می شود.
وی در ادامه افزود: این طرح بضورت کاملا رایگان اجرا می شود.و از دامداران خواهشمندیم با اکیپ دامپزشکی برای واکسیناسیون نهایت همکاری را انجام دهند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: قم ، واکسیناسیون ، دام ، تب ، برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.