این روزها کافی است تنها یک تلفن همراه داشته باشید، اینکه چه سیم‎کارتی در آن باشد هم زیاد مهم نیست، چراکه در هر صورت سیل پیامک‎های تبلیغاتی است که شما را کلافه می‎کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، بی‎گمان پیامک از جمله ابزارهای تبلیغاتی است که در چند سال اخیر روانه جامعه ما شده و بخشی از اطلاع‎رسانی را نیز به عهده گرفته است اما تعداد این پیام‎ها به حدی رسیده که برای بسیاری از مردم قابل تحمل نیست.

*ارسال پیامک بدون اجازه مشترکان تلفن همراه

در گلستان نیز همچون دیگر مناطق کشور، انواع پیامک‎ها برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‎شود. آن هم در زمان‎های مختلف از صبح زود گرفته تا شامگاهان که هر پیامک با توجه به زمان نامناسب ارسال، بسیاری از مخاطبان را دچار استرس می‎کند.

پیامک در سال‌های اخیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مطرح شده است و شرکت‌های مختلف شروع به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به صورت انبوه کرده‌اند، اما متاسفانه این شرکت‌ها طریقه بکارگیری صحیح پیامک را به درستی فرا نگرفته و بدون دریافت اجازه از مخاطبان، با ارسال پیامک‌های بیهوده متعدد برای آنها ایجاد مزاحمت می‎کنند.

از کلاس‎های تقویت کنکور گرفته تا تورهای مسافرتی ارزان‌قیمت، از شرایط جدید خرید و واگذاری خودرو گرفته تا فروش لوازم بهداشتی، این نوع پیامک‎ها و دیگر موضوعاتی از این دست، برای بسیاری از دارندگان تلفن همراه همچون سوهان روح آزاردهنده است.

*تماس پیامکی برای دریافت ال‎.سی.‎دی

یکی از شهروندان بندرگزی با ابراز نارضایتی از حجم پیامک‎های دریافتی تبلیغاتی گفت: در یکی از پیامک‎ها اعلام شد که شما برنده یک دستگاه ال‎.سی.‎دی شده‎اید و باید با یک شماره خاص تماس بگیرید.

م.تاجی اذعان کرد: وسوسه شدم که تماس بگیرم، پس از تماس خانمی گفت: شما در جشنواره برند سیم‎کارتی که از آن استفاده می‌کنید، برنده یک دستگاه ال‎.سی.‎دی شده‎‎اید و با واریز مبلغ معینی به شماره حساب مشخص، جایزه برای شما ارسال می‎شود.

وی ادامه داد: اعلام ارسال مبلغ برای دریافت جایزه، مرا دچار شک و تردید کرد و با توجه به این موضوع به سایت همراه مورد نظر رفتم و دیدم که این سایت هشدار داده که چنین پیام‎هایی جعلی است، با آگاه شدن از این موضوع از یک برنامه کلاهبرداری نجات پیدا کردم.

این شاید یک مورد از شیوه کلاهبرداری افرادی باشد که با پیامک به دنبال سرقت محترمانه از شما هستند. البته مطمئنا بیش از 90 درصد این پیام‎های تبلیغاتی هدفی جز تبلیغ محصول خود ندارند اما متاسفانه برخی از این پیامک‎ها هدفمند و با وعده‎هایی جذاب به دنبال اخاذی و گرفتن اطلاعات خصوصی شما هستند.

اینکه در پیامکی که شما را برنده یک جایزه بزرگ معرفی می‎کنند و از شما مشخصات شماره کارت بانکی و دیگر مشخصات شخصی را می‎خواهند از دیگر نمونه‎های بارز این نوع کلاهبرداری است که باید توجه خاصی نسبت به آن مبذول داشت.

*افزایش تبلیغات تلفنی و مزاحمت برای شهروندان گلستانی

یک شهروند گرگانی نیز با انتقاد از روش‎های تبلیغی تماس با تلفن همراه اذعان کرد: این موضوع متاسفانه چندسالی است که باب شده و افرادی با تماس تلفنی به تبلیغات محصولات خود می‎پردازند.

م.تفکر خاطرنشان کرد: از تبلیغات وسایل ایمنی آتش‎نشانی گرفته تا دفترچه‎های امداد خودرو که در بسیاری از مواقع آنچنان مصر می‎شوند که چاره‎ای جز قطع کردن تلفن برای شما باقی نمی‎ماند.

وی متذکر شد: حتی پس از قطع کردن تلفن نیز دست بر نمی‎دارند و سعی می‎کنند شمار را به خریدن وسیله‌ای که نیاز ندارید، متقاعد کنند.

تفکر اضافه کرد: جالب اینجاست که بسیاری از این افراد که از تهران نیز تماس می‎گیرند، به اطلاعات شخصی و آدرس محل کار شما آگاهی دارند و حتی نسبت به وضعیت ماشینی که معامله و قولنامه کرده‎اید نیز مطلع هستند.

*برای تبلیغات شبکه‎‎های ماهواره‎ای پیامک نفرستید

در این زمینه با یکی از کارشناسان شرکت مخابرات استان گفت‎و‎گو کردیم. م.ملک‎پور با تاکید بر توجه به نوع پیامک‎های ارسالی گفت: بانک و هیچ نهاد قانونی دیگری هرگز اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا پیامک از شما درخواست نمی‌کند و در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری کرده و مراتب را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع دهید.

 

وی ادامه داد: پیامک‌هایی‌ که از طریق شماره تلفن‎های معمولی همراه اول و ایرانسل برای مشتریان ارسال می‌شود، فاقد اعتبار بوده و نوعی کلاهبرداری به شمار می‎رود، پس مراقب باشید خام این شماره‎ها نشوید.

ملک‌پور با اشاره به پاسخ پیامک برخی سایت‎های ماهواره‎ای توسط مردم افزود: متاسفانه این سایت‎های ماهواره‎ای با طرح سوالاتی آسان و وعده جایزه‎های نفیس افراد را خام کرده تا برای آنها پیامک ارسال کنند و سپس بانک اطلاعاتی از شماره‎های هم‌وطنان جمع‌‌آوری کرده و پیامک‎های تبلیغاتی خود را دائما برای آنها ارسال می‎کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به ماهیت این نوع شبکه‎های مخرب، در برخی موارد پیامک‎هایی با مضامین غیراخلاقی برای تلفن‎های همراه ارسال می‎شود که جا دارد مشترکان به هیچ‎وجه خام این چنین تبلیغات و سوالات طرح شده آنها نشوند.

این کارشناس مسئول مخابراتی استان گلستان ادامه داد: این افراد کلاهبردار در سایت‎های اینترنتی نیز تبلیغات خود را قرار می‎دهند که از مردم درخواست می‎شود، شماره‎های همراه خود را تحت هیچ عنوان در این سایت‎ها درج نکنند.

ملک‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد کلاهبردار با استفاده از عناوینی فریبنده و وابسته به موسسات خیریه و یا کمک به زلزله‎زدگان با ایجاد صفحات، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های جعلی و قرار دادن شماره حساب و آدرس‌های جعلی سعی در جلب اعتماد مردم و کلاهبرداری از آنها دارند، باید از پرداخت اینترنتی در این صفحات جداً خودداری کرده و برای پرداخت وجه به ارگان‌های ذی‌صلاح مراجعه شود.

*روش غیرفعالسازی پیام‎های تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل

وی در زمینه غیرفعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول افزود: مشترکان این نوع سیم‌کارت، می‌توانند با ارسال عدد یک به شمارۀ پیامکی 8999 از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهند.

ملک‌پور یادآور شد: به علاوه این مشترکان می‌توانند برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن 09990 تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ابراز کنند.

وی با اشاره به چگونگی غیرفعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل متذکر شد: مشترکان این نوع سیم‌کارت، برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند عدد دو را به شماره پیامک 5005 ارسال و یا می‌توانند از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ 700 تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ارائه دهند.

انتهای پیام /م
برچسب ها: گلستان ، پیامک ، تبلیغاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۳:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
این 8999 که فقط و فقط واسه 24 ساعته!!!!!
یه دائمشو بگید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمد رایج
۱۰:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
من هم از دست این پیامکها خسته شدیم هم من و خانم من به خدا چاره ای به اندیشت که این پیامکها ی بیهوده حذف گردد