رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس گفت: پیشرفت‌های ایران در بخش کشاورزی علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه غرب، بسترهای لازم را برای ارتقای همکاری‌های ایران و نیجریه در زمینه‌های مربوط به کشاورزی فراهم کرده است.

به‌ گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عباس رجایی" رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته با "محمد‌طاهر مونگونو" رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان نیجریه دیدار و گفتگو کرد.
 
رجائی در ابتدای این دیدار با اشاره به توجه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط دوستانه خود با کشورهای آفریقایی از جمله نیجریه، گفت: ایران و نیجریه دو کشور مهم و تأثیرگذار در دو منطقه خاورمیانه و غرب آفریقا محسوب می‌شوند که همکاری آنها می‌تواند منافع قابل ملاحظه‌ای برای دو ملت داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون تحت ریاستش آمادگی دارد تا فصل جدیدی از مناسبات خود با مجلس ملی نیجریه را هم به صورت دو جانبه و هم در قالب سازمان‌های بین‌المللی آغاز کند.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی در این راستا بر استفاده بهینه از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه دو کشور تأکید کرد.
 
رجائی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران و نیجریه تاکید کرد: پیشرفت‌های قابل توجه ایران در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی که علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه غرب صورت گرفته و توانمندی بالای نیجریه در این بخش، بسترهای لازم برای ارتقاء همکاری‌های ایران و نیجریه را در زمینه‌های مربوط به کشاورزی فراهم کرده است و مجلس آمادگی انتقال تجربیات خود به مجلس ملی نیجریه را دارد.
 
 مونگونو رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ملی نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و نیجریه، گفت: با توجه به اینکه بیش از دو سوم اقتصاد نیجریه مبتنی بر کشاورزی می‌باشد، قابلیت‌های گسترده‌ای برای همکاری‌های نیجریه با سایر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت‌های عظیم به نفع دو ملت استفاده کرد.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی نیجریه افزود: دولت و مجلس نیجریه از ارتقاء همکاری‌ها با ایران در زمینه تبادل استاد و دانشجو در زمینه کشاورزی، دامپزشکی، دارو و سرم سازی استقبال می‌کند.
 
 رئیس کمیسیون کشاورزی نیجریه در پایان خاطرنشان کرد: نیجریه در پی اصلاح سیستم کشاورزی و افزایش بهره وری خود از منابع طبیعی است و در این راه علاقمند است از تجربیات ایران در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح بذر و روش‌های نوین آبیاری استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار