روز گذشته وقتی در اوج کارهای رسانه‌ای، اخبار، برنامه‌های خبری و ... بودیم نامه‌ای از سوی سازمان ملی استاندارد برای دفتر باشگاه خبرنگاران ارسال شد که با خواندن آن لبخندی روی لبمان نشست و خستگی امروز، دیروز و چند سال اخیر را از تنمان بیرون کرد. نامه‌ای با این مضمون که خبرنگار شما نگاه محبت آمیزی به کارها و دست گل‌های بی شمار ما ندارد چه بسا عوض کنید او را که ما آزرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در تاریخ دهم دی ماه سال 92 بود که سازمان ملی استاندارد ایران رئیس جدید را به خود دید. این بار خانم پیروز بخت بر صندلی استاندارد ایران تکیه زد تا امور مهم استاندارد ایران را یک خانم برعهده بگیرد.

اما موضوع گزارش امروز ما حکم رئیس سازمان استاندارد نیست در این گزارش بنا داریم از یک اقدام غیر استاندارد سازمان استاندارد بنویسیم،  در جایی که مدیریت رسانه‌ای این سازمان در دوره جدید دچار تحول شگرفی شده و تا جایی پیش رفته است که متاسفانه باید گفت مدیریت رسانه‌ای سازمان ملی استاندارد این روزها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.

رفتارهای نامتعارف مدیریت رسانه‌ای سازمان ملی استاندارد ایران از جایی آغاز شد که روابط عمومی این سازمان مهم در تاریخ 15 مرداد ماه همین سال خبرنگاران را به نشست خبری رئیس دعوت کرد. ساعت آغاز کنفرانس خبری در نامه ارسال شده به رسانه‌ها ساعت 9 صبح اعلام شده بود اما در کمال تعجب در ابتدای کنفرانس خبری فردی (از اعضای کمک رسان به فضای رسانه‌ای استاندارد) با قرار گرفتن پشت صندلی تعبیه شده برای خانم استاندارد ایران برای خبرنگارانی که کم سابقه‌ترینشان بیش از تعداد انگشتان یک دست سابقه کاری دارد کلاس خبرنگاری گذاشت!

خبرنگاران هاج و واج مانده بودند که اینجا نشست خبری است یا کلاس درس خبرنگاری و هر لحظه به این فکر می‌کردند که کدام درس را پاس نکرده‌ایم که حالا باید سر کلاس جبرانی بنشینیم. اینچنین شد که یادمان آمد ما مدرکمان را گرفته‌ایم و به اندازه خودمان تجربه مان را کسب کرده ایم بنابراین ناگزیر جلسه نشست خبری که نه، درس مبانی خبر را ترک گفتیم. چند نفر دیگر هم نگاهی به محاسن سفید خود انداختند و متعجب راه رسانه خود را در پیش گرفتند و رفتند.

اما اوج حرفه‌ای گری(!) سازمان ملی استاندارد ایران دو روز گذشته در نشست خبری معاون نظارت این سازمان اتفاق افتاد، در جایی که عده کمی از خبرنگاران از سوی سازمان ملی استاندارد به این نشست دعوت شدند و دعوت گزینشی بدون حضور رسانه‌های مهم و تاثیرگذار باعث شد تا این کنفرانس خبری با حداقل پوشش رسانه‌ای برگزار شود.

البته ناگفته نماند که انصافا آنها تذکر داده بودند که یا فقط خوب ما را بگویید یا ما شما را از لیست خط می‌زنیم که ما چون چنین نکردیم چنینمان کردند و خط خوردیم که البته تقصیر خودمان بود.

در همین حال و احوال یادمان افتاد که ما یکبار دیگر هم حال دوستان استاندارد را ناخوش کرده بودیم و یک کلام گفته بودیم بیشتر از یک سال می‌شود که این سازمان مهم و مردمی که تاثیر زیادی در سلامت، ‌ایمنی و بهداشت مردم چه از حیث نظارت بر مواد غذایی مصرفی مردم، مراکز رفاهی و خدماتی نظارت بر بحث واردات و ... دارد بدون ارتباط مستمر با خبرنگاران و بدون مدیر روابط عمومی فعالیت می‌کند و این خوب نیست.

گل رسانه‌ای سازمان ملی استاندارد ایران روز گذشته شکوفه ای تازه زد و نامه‌ای از طرف روابط عمومی این سازمان برای رئیس مجموعه باشگاه خبرنگاران مبنی بر درخواست تعویض خبرنگار این حوزه برای ما ارسال شد که ما و هر که را که این را شنید شاد کرد و شهد خنده را بر لبان همه نشاند.

نامه‌ای نامتعارف و شتابزده که نشان می‌دهد دوستان استاندارد در حرف خود هیچ تعارفی ندارند و اگر به به نکنیم خط می‌خوریم.

این نامه در حالی از سوی این سازمان ارسال می‌شود که بارها رئیس جمهور از نقد منصفانه رسانه‌ها استقبال کرده است. اما واقعا جا دارد ما از مسئولین روابط عمومی این سازمان بابت این ابتکار در رفع خستگی و نشاندن لبخند بر روی لبان زحمت کشان این حوزه  بابت ایم مزاح مراتب تشکر و قدردانی خودمان را اعلام کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
alibaba
۱۵:۵۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
همه ما دوست داریم از اخبار روز با خبر باشیم تا بتونیم قضاوت یا تصمیم گیری کنیم.اما با اخبارهایی که گزینشی هستند(انتخاب چند بخش خاص از یک کنفرانس خبری,فستیوال و...)یا مبهم گفتن یا رسانه ای نکردن یک خبر یا از آخر به اول اومدن یک واقعه,نه میشه قضاوت عادلانه کرد نه بهترین تصمیم(چیزی که جامعه ما به اون حتی از نون شب هم به اون محتاج تره) را گرفت.با تشکر از زحماتتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
سازمان استاندارد بجای اینکه بشینه ببینه کجای کارش اشتباه و همه مردم ازش شاکی هستن به همین چنتا خبرنگار درستو درمون گیر میده
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبری
۱۲:۴۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
اینکه استاندارد به وظیفه اصلی اش اصلا کاری ندارد بماند حالا کارخانه هایی که اجناس با کیفیت استاندارد بیرون می دهند و مردم جرئت استفاده از آنرا ندارند حالا بماند که سوسیس و کالباس و... با آشغالهای مرغ ساخته و به تائید استاندارد می رسد و کره شیر با روغن پا(ببخشید گریس )عوض می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
عجب خر تو خری شده این ادارات دولتی، عنقریب هر ادارهای اعلام خودمختاری کنه،عجبا.
-
علی
۱۲:۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
سلام علیکم
احتراما لطف کنید مردم را یه طرفه به سمت قضاوت نکشانید .عیب کسان منگر احسان خویش دیده فرو بر به گریبان خویش
Iran (Islamic Republic of)
سعید پور هادی
۱۲:۱۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
ممنون که شان خبرنگارتان را حفظ کردید ...بعض مدیران خبر بیار میخواهند نه خبر نگار
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگارم والا
۱۱:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
مجيد جان دل به كار نمي دي چرا متنو كه اول سطر گذاشته ببين چقد بازيگوشي مي كني اينطوري شاگرد تنبله كلاس مي شي مجيد جان دقت كن بخون سوال نكن

نامه‌ای با این مضمون که خبرنگار شما نگاه محبت آمیزی به کارها و دست گل‌های بی شمار ما ندارد چه بسا عوض کنید او را که ما آزرده‌ایم.
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگارم والا
۱۱:۲۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
مجيد جان دل به كار نمي دي چرا متنو كه اول سطر گذاشته ببين چقد بازيگوشي مي كني اينطوري شاگرد تنبله كلاس مي شي مجيد جان دقت كن بخون سوال نكن

نامه‌ای با این مضمون که خبرنگار شما نگاه محبت آمیزی به کارها و دست گل‌های بی شمار ما ندارد چه بسا عوض کنید او را که ما آزرده‌ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
متن زيبا و پر محتوايي نوشته بود
دستت بي بلا خبرنگار ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
خب کاش متن و میزاشتی تا ماهم به قضاوت می نشستیم انگاه با هم میخندیدیم
آخرین اخبار