یک حقوقدان گفت: مطابق قانون ساخت و ساز در حریم آثار باستانی چنانچه موجب تزلزل در بنیان اثر باستانی یا خرابی آن شود، یک تا 3 سال حبس دارد.

"سعید خورشیدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضوابط و مقررات ساخت و ساز و تمهیدات قانونی در زمینه حفظ آثار و میراث فرهنگی اظهار داشت: قانونگذار در قانون مجازات اسلامی مراتب رسیدگی به جرائمی که علیه آثار تاریخی فرهنگی صورت می‏‌گیرد را بیان داشته است.

وی ادامه داد: مطابق قانون ساخت و ساز در حریم آثار باستانی چنانچه موجب تزلزل در بنیان اثر باستانی یا خرابی در آن شود،  یک تا 3 سال حبس دارد.

خورشیدی با بیان اینکه در این زمینه خلا قانونی وجود ندارد، افزود: در ارتباط با آثار باستانی و میراث فرهنگی نباید به قانون اکتفا کنیم و همه چیز را با آن بسنجیم، چرا که فرهنگ دینی و قرانی ما تخریب آثار باستانی را امری مذموم می‌شمارد.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآنی فرموده که در زمین بگردید و بر آثار باستانی و آنچه بر گذشتگان رخ داده بنگرید که در آن نشانه و علامتی برای اهل ایمان است، بنابراین این موضوع نشان از اهمیت حفظ آثار باستانی بر اساس شرع و منطق دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار