روزنامه بحرینی به نقل از منابع عراقی نوشت گروه‌های صهیونیست در پشت پرده تخریب آثار باستانی شهر بابِل در عراق قرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه بحرینی به نقل از منابع عراقی نوشت گروه‌های صهیونیست در پشت پرده تخریب آثار باستانی شهر بابل در عراق قرار دارند.

روزنامه "اخبار الخلیج" چاپ بحرین در شماره امروز خود نوشت: منابعی در اداره آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق فاش کردند به علت بی توجهی مسئولان شهر حله، نقشه‌ای برای از بین بردن آثار باستانی استان بابل و تخریب آنها، اجرا شده است. بابل یکی از قدیمی ترین تمدنهای بشری را در خود جای داده است. 

این منابع معتقدند بین اقدام نیروهای آمریکایی مبنی بر تخریب آثار باستانی بابل از جمله معابد و کاخ‌های سلطنتی و تصمیم مقامات محلی برای ساخت فرودگاه در استان بابل ارتباط وجود دارد، زیرا با توجه به نزدیک بودن بابل به فرودگاه نجف، بابل نیازی به فرودگاه ندارد. 

منابع میراث فرهنگی عراقی همچنین به نقل از سازمان یونسکو با اشاره به این که احتمال دارد اقدام مقامات محلی به حذف نام شهر باستانی بابل از فهرست میراث جهانی منجر شود، نهادهای صهیونیست را متهم کردند که از طرح ساخت فرودگاه بابل حمایت می‌کنند، زیرا این طرح آثار تمدن بابلی‌ها را از بین خواهد برد، به ویژه اینکه این دوره به دوره اسارت صهیونیست معروف است. این منابع همچنین افزودند صهیونیست‌ها بر تخریب عراق به هر وسیله ممکن اصرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار