یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با توجه به بحران‌های ایجاد شده در عراق، سوریه و یمن، امارات در تلاش است تا یک فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران انجام دهد.

"جعفر حق پناه" درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به ادعاهای تکراری وزیر خارجه امارات، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد، گفت: مسئله حاکمیت جزایر سه‌گانه ایران از سال 1371 تا به امروز تکرار شده و با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این جزایر تا حدی تابع تحولات امنیت منطقه‌ای و رقابت قدرت‌های منطقه هم به شمار می‌آیند، در یک طرف این جزایر ایران و در طرف‌های دیگر کشورهایی همچون عربستان، امارات و قطر است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: در شرایطی که چالش‌های دو کشور در رابطه با بحران‌های ایجاد شده در عراق، سوریه و یمن است، این کشورها در تلاش هستند تا یک فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران انجام دهند.

حق پناه در پایان با اشاره به موضع گیری نخست‌وزیر امارات در رابطه با جزایر سه‌گانه ایران، خاطر نشان کرد: مسئله حاکمیت جزایر ایران تا حد زیادی خوراک برای مصرف داخلی این کشورها است.

گفتنی است؛ وزیر خارجه امارات در سخنرانی روز شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

انتهای پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار