طرح شبکه فاضلاب تهران در خاورميانه نظير ندارد

معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران شبکه فاضلاب تهران در خاورميانه نظير ندارد ؛ اعلام کرد: دو قسمت (مدول) ديگر اين طرح در سال جاري به بهره برداري مي رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عليرضا نوذري پور دراظهار داشت : قرار است 1400 كيلومتر پروژه آب و فاضلاب در تهران در سال ‌جاري اجرا شود و تا پايان سال شاخص پوشش خدمات جمع‌ آوري بهداشتي فاضلاب به 65 درصد افزايش مي يابد.

نوذري پور گفت : 4 مدل اين طرح در حال بهره برداري است.

وي پيش فروش حق انشعاب شبکه فاضلاب براي جلب مشارکت مردمي را مناسب دانست و گفت : اين طرح علاوه بر ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي ، مقداري زيادي پساب اب بازچرخاني شده را در اختيار کشاورزي جنوب تهران قرار مي دهد که هم اکنون  هشت متر مکعب بر ثانيه است و تا پايان سال دو و نيم متر مکعب بر ثانيه هم افزوده مي شود.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اجراي اين طرح با توان متخصصان داخلي گفت: اگر حدود ده هزار ميليارد تومان با قيمت جاري تامين مالي شود تا سه سال اينده مي توانيم اين طرح را به طور کامل بهره برداري کنيم.

روزانه سه ميليون و 250 هزار مترمکعب آب در تهران توليد مي‌شود که با اجراي تصفيه خانه‌هاي فاضلاب، بيش از 850 ميليون مترمکعب پساب در سال قابل استحصال است که اين رقم قابل توجهي خواهد بود.

850 ميليون مترمكعب پساب اجراي طرح فاضلاب به اندازه چهار برابر حجم مخزن سد امير كبير است كه مي تواند نقش بزرگي در جنوب تهران داشته باشد.

طرح شبکه فاضلاب تهران چند قسمت دارد و چند بخش ان در حال بهره برداري است.

اين تصفيه خانه از سامانه هاي پيشرفته تصفيه فاضلاب در تمام جهان محسوب مي شود .

تكميل اين تصفيه خانه به مرور و متناسب با اينكه شبكه هاي جمع آوري فاضلاب در تهران اجرا مي شود و محله ها و خيابان هاي جديدي زيرپوشش شبكه قرار مي گيرد ، توسعه مي يابد.

در صورتي که اعتبار موردنياز براي اين طرح فراهم شود، تمام مشكلات فاضلاب تهران برطرف خواهد شد.

در تصفيه خانه هاي فاضلاب حدود 70 درصد از فاضلاب وروردي تبديل به پساب مي شود و از لحاظ بهداشتي داراي ويژگي هايي است كه مي توان در فرآيندهاي صنعتي يا در برخي از موارد كشاورزي بدون اينكه ضرري داشته باشد از آن استفاده کرد.

تا سال 1400، حجم فاضلاب هاي شهري به پنج ميليارد مترمكعب خواهد رسيد كه 70 درصد از اين ميزان يعني سه و نيم ميليارد مترمكعب قابل استفاده مجدد خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، فاضلاب ، رشد ، تصفیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار