پرآو مشهور به «اورست غارهای جهان» یکی از سخت‌گذرترین غارهای جهان است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ رییس انجمن غار و غارشناسان ایران گفت: دهنه‌ی غار در ارتفاع 3100 متری قله پرآو قرار دارد‌، غار با 751 متر طول و 26 حلقه چاه جزو عمیق‌ترین غارهای جهان به‌شمار می‌آید.

جواد نظام دوست افزود:40غارنوردحرفه ای هشت روز برای پاکسازی غار پرآو در ارتفاع سه هزار متری کمپ می‌زنند تا چاه های 15 تا 26 را پاکسازی می کنند.به دلیل شرایط بسیار سخت موجود در غار قطعا با کمبود آذوقه و آب واحتمال بیماری و مصدومیت اعضا مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد:در این منطقه به علت صعب العبور بودن بار گروه حدود دو و نیم تن است قرارگاه نجف برای انتقال این بار تا ارتفاع 1800 متری با ماشین‌های خود با اعضا همکاری می کنند.

نظام دوست گفت:سال‌ گذشته زباله‌هایی که از سال 1352 یعنی زمان کشف آن توسط انگلسی‌ها در غار انباشته شده بود، به وزن 500کیلو از چاه های پیش از 15 خارج شده است.

پرآو مشهور به «اورست غارهای جهان» یکی از سخت‌گذرترین غارهای جهان است که تاکنون جان پنج غارنورد ایرانی در پیمایش‌های آن گرفته شده‌، سختی گذر از آن به حدی است که اجساد برخی از این غارنوردان تا به حال از غار خارج نشده و در همان جا مدفون شده است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، اورست ، کجا ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.