گوینده قدیمی رادیو گفت: رادیو تمرکز شنیداری شنوده را بیشتر می‌کند، پس ماندگار است.

شیوا خنیاگر، دوبلور و گوینده برنامه‌های رادیویی در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در ارتباط با راز ماندگاری رادیو گفت: رادیو تمرکز شنیداری شنونده را بیشتر می‌کند و موجب می‌شود مطالب در ذهن شنونده ثبت شود.

وی در مقایسه ماندگاری بیشتر رادیو نسبت به تلویزیون اظهار داشت: رادیو قدیمی‌تر است و با مردم بیشتر ارتباط برقرار می‌کند این امر به خاطر سهل‌الوصول بودن رادیو است.

وی ادامه داد: چون اکثر مردم به رادیو دسترسی دارند و همچنین در تولید برنامه‌‌های رادیویی نیاز به ابزار زیادی نیست بنابراین رادیو توانسته خود را به نحو بهتری بین مردم جا کند و بیشتر در ذهن آنها ماندگار شود.

این گوینده رادیو عنوان کرد: نوستالژیک بودن رادیو،‌ برقراری ارتباط روحی و عاطفی با مخاطب، دسترسی آسان و تنها درگیر بودن گوش مخاطب برای شنیدن رادیو از جمله عوامل ماندگاری رادیو نسبت به تلویزیون است.

خنیاگر در پاسخ به اینکه آیا رادیو یک صدای ماندگار است،‌اظهار داشت: نمی‌توان قطعی گفت، مفهوم صدای ماندگار یک مفهوم وسیع است و مختص به رادیو نیست اما رادیو هم می‌تواند یک صدای ماندگار شود.

وی در ادامه افزود: یک صداپیشه رادیو برای ماندگارتر کردن برنامه‌های رادیویی نباید فقط به توانایی صدای خود اتکا کند و در کنار آن باید به مطالعه بیشتر بپردازد، دریافت‌های اطلاعاتی خود را بیشتر کند و دید باز و به روزی درباره مسائل رادیویی داشته باشد.

خنیاگر در پایان گفت: با این که در رادیو کار می‌کنم اما رادیو نسب به تلویزیون ترجیح نمی‌دهم برای من هر کدام لطف خودش را دارد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار