در حالي که سرمايه گذاران در انتظار انتشار آمارهاي اقتصادي آمريکا هستند، بهاي نفت در بازارهاي آسيا امروز (جمعه)افزايش يافت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بر همين اساس در معاملات صبح امروز، بهاي هربشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه نوامبر با 16 سنت افزايش  به 91 دلار و 17 سنت رسيد.

بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر هم 11 سنت افزايش يافت و بشکه‌اي 93 دلار و 53 سنت معامله شد.

بانک «سنگاپور يونايتد اوورسيز بانک» اعلام کرد بازارها با بي‌صبري منتظر اعلام آمار اشتغال در آمريکا هستند که امروزانتشار مي‌يابد.

به گفته اين بانک، بازارها انتظار دارند، بدون احتساب بخش کشاورزي، در ماه سپتامبر 215 هزار شغل در آمريکا ايجاد شده باشد اما ميزان بيکاري تغييري نکند و در 6/1 درصد باقي بماند.  
خاطر نشان مي‌شود در ماه اوت 142 هزار شغل در آمريکا ايجاد شده بود.

سرمايه گذاران از نزديک گزارش ماهانه و رسمي  بازار اشتغال در آمريکا را پيگيري مي‌کنند زيرا شاخصي مهم در باره وضعيت اقتصاد اين کشور به شمار مي‌رودکه بزرگترين مصرف کننده نفت در جهان است.

پس از نگراني‌هاي مربوط به عرضه بي‌رويه که هفته گذشته به کاهش شديد بهاي نفت در بازارها منجر شده بود، روز پنجشنبه  در پايان معاملات   بورس کالاي نيويورک (نايمکس) بهاي هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه نوامبر 28 سنت افزايش يافت و بشکه‌اي 91/1 سنت معامله شد. هفته گذشته بهاي نفت به زير 90
دلار يعني 88 دلار و 18 سنت رسيده بود که کمترين ميزان از آوريل سال 2013 تاکنون است.

اما در همين روز در بازار لندن  بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه نوامبر با 74 سنت کاهش به 93 دلار و 42 سنت رسيد. بهاي اين نفت مرجع هم هفته گذشته تا 91 دلار و 55 سنت کاهش يافته بود که پايين‌ترين ميزان از 28 ژوئن سال 2012 تاکنون است.
انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش بها ، نفت ، سبک ، معامله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار