روئسای جمهور آمریکا و فرانسه هر کدام در پیام‌های جداگانه کشته شدن گروگان انگلیسی را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اقدام گروه ترویستی داعش را در " قتل هولناک "، "الن هنینگ" گروگان انگلیسی محکوم کرد.

 اوباما در بیانیه ای اعلام کرد " ما با ائتلاف گسترده متحدان و شرکای خود مصمم هستیم به تلاش برای تضعیف و انهدام داعش ادامه دهیم ."

ویدئو اعدام این گروگان انگلیسی که مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های اینترنتی گروه های افراطی آن را منتشر کرد به همان شیوه اعدام های قبلی دو آمریکایی و یک انگلیسی ضبط شده است.

اوباما تاکید کرد گ هنینگ برای بهبود زندگی مردم سوریه تلاش می کرد و مرگ او ضایعه ای بزرگ برای آنها، خانواده او و انگلیس است ."

رئیس جمهور آمریکا افزود: " ما با متحدان و دوستان انگلیسی خود برای محاکمه عوامل قتل الن هنینگ و همچنین قاتلان جیمز فولی، استیون ساتلاف و دیوید هاینس تلاش خواهیم کرد ."
از سوی دیگر "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه اعلام کرد از " جنایت بی رحمانه " گروه فوق افراطی داعش در قتل الن هنینگ گروگان انگلیسی به شدت خشمگین است.

اولاند در بیانیه ای که کاخ الیزه جمعه شب منتشر کرد، گفت: " این جنایت همانند جنایت های قبلی بدون مجازات نخواهد ماند ."

این بیانیه با اشاره به ابراز هم دردی رئیس جمهور فرانسه با خانواده الن هنینگ و مردم انگلیس در برابر این وحشیگری خاطر نشان کرد " فرانسه به حمایت از مردم و دولت عراق در مبارزه با ترویسم ادامه خواهد داد ."
 
 داعش روز جمعه مسئولیت گردن زدن چهارمین گروگان را که برای یک سازمان غیر دولتی بشر دوستانه انگلیس کار می کرد به تلافی حملات انگلیس علیه این گروه در عراق به عهده گرفت. این گروه همچنین یک گروگان دیگر را به مرگ تهدید کرد.

ویدئو اعدام این گروگان انگلیسی که مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های اینترنتی داعش آن را منتشر کرد به همان شیوه اعدام های قبلی دو آمریکایی و یک انگلیسی تهیه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار