روز اثبات بندگی و پیروزی وظیفه بر غریزه و اثبات آدمی به سوی غریزه ملائکه که صعود به آسمان و رسیدن به آغوش الهی را به ارمغان دارد در پیش است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، شب رحمت اللهی و حلول عید بزرگ رسیدن به درجه قرب الهی و آسمانی را در پیش دارد.

شبی از لیالی متبرکه 4 گانه احیای آن و بازگشایی درهای آسمان را دربر دارد.

روز اثبات بندگی و بیان عبودیت معبود و خالق هستی است، روز عید پیروزی وظیفه بر غریزه و اثبات وجود آدمی به سوی غریزه ملائکه است.

روزی که مسلمانان نفس خود را غبار روبی و پاکیزه می‌کنند روز دهم ماه ذیحجه و عید سعید قربان و عید پیروزی وظیفه بر غریزه است.

*آنچه که باید از عید قربان بدانیم

به جا آوردن غسل در روز قربان افطار بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب با خوردن گوشت قربانی خواندن نماز عید قربان به مانند عید فطر با خواندن دعاهای عید قربان پیش از نماز عید و بعد از آن خواندن دعای روز عید قربان دعای چهل و هشتم صحیفه کامله که از العصم هذا یوم المبارک آغاز می‌شود خواندن دعای چهل و ششم خواندن دعای ندبه دارای ثواب و فضلیت بسیار است.

دادن قربانی خواندن تکبیرات برای کسی در منا خانه خدا است خواندن 15 نماز که نخستین آن نماز ظهر روز عید و آخرش نماز روز سیزدهم خواندن 10 نماز از ظهر روز عید قربان تا صبح روز دوازدهم خواندن دعاها و نمازهای خاص شب و روز عید سعید قربان ثواب و فضلیت بسیار است.

قربان شامل کارهای نیکی است که انسان به وسیله آن بخواهد خود را به رحمت خدا نزدیک کند.
شب احیا عید قربان و به جا آوردن اعمال منا خانه خدا اعمال موثری در نزدیکی به پروردگار و دستیابی به درجه عبودیت است. /گزارش از زهره کلهر

انتهای پیام/
برچسب ها: لیالی ، رابعه ، صعود ، اسمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار