مراسم تقدیر از عوامل و دست اندركاران برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مدیران و كاركنان رادیو در سالن اجتماعات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی در این نشست ضمن خیر مقدم و قدردانی از زحمات و تلاش های همه كسانی كه در برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس اهتمام ورزیدند، گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم كه نخستین همایشی كه با هدف واگویه نقش رادیو در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برگزار شد، با موفقیت به اتمام رسیده و رضایت خاطر همگان را به دنبال داشت. 

وی در ادامه با بیان اینكه جنگ به ما تحمیل شد و ما آغازگر این جنگ تحمیلی نبودیم، افزود: این جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مردم و رزمندگان عزیز كشورمان برای ما سراسر نعمت و بركت بود. در واقع  تلاش و كوشش ما در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز مشمول نعمت و بركت خداوندی قرار گرفت. و به خاطر آموزه‌هایی بود كه از جنگ گرفتیم، جنگ ما دفاع مقدس ما شد و دفاع مقدس ما مقاومت شد و مقاومت فرهنگ را تشكیل داد. 

صوفی در ادامه ضمن تبریك فرارسیدن عید سعید قربان و روز عرفه اظهار داشت:  عید سعید قربان عید اخلاص، بندگی، ایثار، فداكاری و از خود گذشتگی است و روز عرفه نیز روزی است كه همه انسان های پاك از طریق امام حسین (ع) به خداوند بزرگ متوسل شده، نذر كرده، استغاثه و دعا می‌نمایند تا به بركت خون این امام بزرگوار گشایش، رفاه و سهولت در زندگیشان ایجاد شود. بنابراین ایام مقدسی است.
 
معاون صدا همچنین با اشاره به برگزاری باشكوه همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس تصریح كرد: طی چند سال گذشته رویكرد، استراتژی و سیاست‌گذاری هایی را برای رادیو تدوین كردیم كه از جمله آنها جذب مخاطب، مخاطب آفرینی و خلق ایده‌های نو و تشخص و سرآمدی و.... بوده است. 

وی در خصوص ویژگی تشخص و سرآمدی رادیو عنوان كرد: این ویژگی بدان معنا است كه در سپهر رسانه‌ای كشور رادیو به لحاظ كمیت و كیفیت نقش بسیار تأثیرگذاری دارد. در كنار این ویژگی بحث دیده شدن و پس از آن تحول آفرینی رادیو مطرح است كه در این زمینه نیز رادیو توانسته به جایگاه خوبی برسد. 

معاون صدا با بیان اینكه برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس یكی از مقولات  تشخص و سرآمدی و دیده شدن رادیو بود، تصریح كرد: برگزاری موفق این همایش كه به تعبیر همگان حزو یكی از بهترین همایش‌های معاونت صدا بود، به دلیل عنایت ارواح قدسی شهدا به این اجلاس بود.

صوفی ضمن تأكید بر مراقبت، دقت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق در تولید برنامه‌های رادیویی یادآور شد: توجه به وقت مخاطب و احترام به شعور شنونده حائز اهمیت است. بنابراین رادیو به عنوان رسانه‌ای متشخص و ارزشمند باید در این راستا گام بردارد. این بلوغ و نبوغ در حال حاضر در مجموعه رادیو ایجاد شده و همكاران رادیو برای هر برنامه‌ای كه تولید می‌كنند، وقت می‌گذارند تا نشان دهند كه برای مخاطب خود ارزش قائل هستند.

معاون صدا با اشاره به اینكه طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته رادیو در خیل عظیم رسانه‌ها بیش از 27 درصد مخاطب دارد، تصریح كرد: با تلاش همه مدیران و برنامه‌سازان رادیو مخاطب خلق كرده و مخاطب خاموش را تبدیل به مخاطب فعال كردیم. افزایش كیفیت برنامه‌ها و توجه به ذائقه مخاطب در برنامه‌سازی، ایده‌های نو، تحول در محتوا و تولید 1220 عنوان برنامه در شبكه‌های مختلف نشان می‌دهد كه خلاقیت و ابتكار برنامه‌سازان رادیو بسیار بالا است. 

وی با اشاره به اینكه الهام‌بخشی، خلق تفكرات جدید و ترویج آن از ویژگی‌های رادیو است، اظهار داشت: وجود نیروی انسانی متعهد، متشخص، علاقمند و دلسوز در مجموعه رادیو سبب شده تا این رسانه بتواند در عرصه اطلاع‌رسانی موفق عمل كرده و به جایگاه بسیار خوبی در میان دیگر رسانه‌ها دست یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رسانه ، همایش ، رادیو ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار