جشنواره فیلم زوریخ با معرفی بهترین فیلم‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود رپیورتر؛ فیلم درام "شبی بدون ماه" از اروگوئه بهترین جشنواره بین المللی فیلم زوریخ امسال را از آن خود کرد. این فیلم درام ساده‌ای است که داستانش در یکی از روستاهای اروگوئه روی می‌دهد و سرنوشت چهار نفر را در طول یک شب دنبال می‌کند.

این فیلم جایزه هیئت داوران بین‌المللی، به ریاست کارگردان برنده اسکار "سوزان بی‌یر" را از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم مستند بین‌المللی به فیلم "توتو و خواهرانش" به کارگردانی "آلکساندر نانائو" از رومانی رسید. این فیلم هم داستان زندگی کودکانی را دنبال می‌کند که زندگی سختی در حومه شهر بخاترست دارند. "استیو جیمز" رئیس داوران بخش فیلم هستند بود.

جایزه بهترین فیلم بلند آلمانی زبان در دهمین جشنواره فیلم زوریخ به "بچه‌های آرلتیک" رسید. این فیلم هم تصویری از زندگی چهار نوجوان آلاسکایی را نمایش می دهد که در شمالی‌ترین نقطه کشور آمریکا بزرگ می‌شوند.

هر کدام از سه برنده اصلی جایزه نقدی بیست و پنج هزار و هشتصد دلاری را دریافت کردند و هم‌چنین برای بهتر کردن نمایش فیلم‌هایشان در سینما‌های سوئیس 103 هزار دلار دیگر را دریافت کردند.

جایزه استعداد نوظهور سوئیسی این جشنواره به "برونو دوویل" برای فیلم کمدی "بوبول" درام سوئیسی ،"تو سری خور" ساخته "رانی سندل"، جایزه منتقدان امسال را از  آن خود کرد.

 جایزه تماشاگران که توسط رای شرکت‌کنندگان در جشنواره زوریخ انتخاب می شود به فیلم مستند "پایان زندگی" ساخته‌ی "ربا کا پانیان" رسید. جایزه رقابتی جشنواره فیلم زوریخ به درام "آنلی" ساخته "کریستین ویدرکر" رسید.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: جایزه ، جشنواره ، فیلم ، زوریخ ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار