عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نگاه به فرهنگ از سوی دولتمردان و مجلس را بسیار ضعیف دانست

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، "بیژن نوباوه" در جریان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: همدان مردم مهمان‌نوازی دارد.
 
وی با بیان اینکه همدان محیط فرهنگی خوبی برای کودکان و نوجوانان است، افزود: استقبال خوب مردم از جشنواره نشان از تبدیل همدان به قطب فرهنگی است و این امر حق مسلم مردم فرهنگ‌دوست ایران اسلامی است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خود ما مجلسی‌ها برای فرهنگ زیاد تلاش نکردیم اما دلسوزانی از اهالی فرهنگ بسیار زحمت می‌کشند و این نشاط و شادابی بین مردم بسیار جالب است.
 
به گفته وی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهمترین فعالیت فرهنگی است که می‌تواند موجب خنثی شدن تهاجم فرهنگی دشمنان شود.
 
نوباوه پرداخت به درون و فرهنگ بومی را مهمترین عامل بیمه‌شدن در برابر فرهنگ بیگانه دانست و با بیان اینکه توجه به فرهنگ بومی و القای آن به کودکان نقشی ماندگار خواهد بود، افزود: حرکتی که امروز در همدان شکل گرفته، بسیار مطلوب بوده و استقبال مردم همدان در همه نقاط شهر نشان‌دهنده این است مردم همیشه مشتاق برنامه‌های فرهنگی هستند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کمبود فرهنگی حاکی از کم‌کاری کارگزاران فرهنگی است، افزود: اعتبارات فرهنگی از دیدگاه مجلس بسیار پایین بوده و نگاه به فرهنگ از سوی همه دولتمردان و مجلس بسیار ضعیف است.
 
وی تصریح کرد: ما شاهد آن هستیم که امروزه آخرین طرحی که به آن نگاه می‌شود، مسئله فرهنگی است چراکه برخی نگاه بسیار ناصحیحی به فرهنگ دارند و تنها نان و آب مردم را مهم می‌دانند در حالی که حتی نحوه نان خوردن مردم هم با فرهنگ
آمیخته است.
 
نوباوه با ابراز خوشحالی از شکل‌گیری چنین حرکت‌های فرهنگی در گوشه و کنار کشور یادآور شد: این حرکت‌ها به همت کسانی است که دلسوز فرهنگ هستند و نگاهی به اعتبارات ندارند چراکه هنوز فرهنگ جای خود را در کشور باز نکرده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تلاش برای مبارزه با مواد مخدر با تقویت فرهنگ بومی مهم است، به طوری که اگر یک درصد برای فرهنگ هزینه کنیم خواهیم دید که معتادی نخواهیم داشت.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.