معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تضمین صد در صد در خصوص رسیدن به توافق جامع هسته ای وجود نداردو گفت که تمام طرف‌های شرکت‌کنندهدر مذاکرات هسهای ایران خط قرمزهایی برای خود دارند که از آن نخواهند گذشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری ریانووستی، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت روس در مذاکرات هسته‌ای ایران معتقد است که دور کنونی مذاکرات نتیجه بخش باشد، ولی این مسئله به این بستگی دارد که همه طرفین شرکت کننده در مذاکرات اراده سیاسی لازم برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای را از خود نشان دهند.

ریابکوف در وین در گفت‌وگو با این خبرگزاری با اعلام این مطلب یادآور شد که در حال حاضر اطمینان از "تضمین صددرصد" در خصوص رسیدن به توافق وجود ندارد و به همین دلیل باید همه طرفین حداکثر تلاش خود را برای پیشرفت در مذاکرات انجام دهند.

وی  همچنین مذاکرات ایران و گروه 1+5 در سطح وزرای امور خارجه در ماه نوامبر را امری بعید ندانست و این مسئله را وابسته  به پیشرفت مذاکرات کنونی خواند.

وی افزود: "من این مسئله را امکان پذیر می‌دانم. اگر مذاکرات کنونی نتیجه بخش بوده و چنین توافقی صورت بگیرد، هنوز فرصت باقی است تا قبل از 24 نوامبر وزرای امور خارجه نیز با یکدیگر نشست داشته باشند".

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که که مسائل حل نشده‌ای برای همه طرفین شرکت کننده در مذاکرات باقی مانده است که بدون حل و فصل آنها امکان رسیدن به توافق جامع هسته‌ای وجود ندارد و  صحبت تنها بر سر طرف آمریکایی و ایرانی نیست.

وی افزود:" من نمی‌خواهم بگویم که اختلافات اصلی هم‌اکنون  بین ایران و آمریکا وجود دارد. همه شرکت کنندگان خط قرمزهایی برای خود دارند که از آنها عبور نخواهند کرد. ما نیز سئوالات مهمی داریم که بدون پاسخگویی به آنها، توافقامکان‌پذیر نخواهد بود. البته مسلما در این بین بسیاری از مسائل به مواضع ایران و آمریکا بستگی دارد. برای مثال همه می‌دانیم که کلید قفل تحریم‌ها ایران  بدست آمریکاست".



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار