جشنواره فیلمکس توکیو 9 فیلم آسیایی را برای بخش رقابتی این جشنواره انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران و به نقل از ورایتی؛ جشنواره فیلم توکیو فیلمکس، 9 فیلم را برای رقابت بین المللی انتخاب کرده که شامل فیلم "کنار او" ساخته‌ی "اصف کورمن" که در بخش شبی با کارگردانان جشنواره کن شرکت داشت و فیلم "زنده" به کارگردانی "پارک جانگ بوم" که در بخش رقابتی جشنواره لوکارنو نمایش داده شد، می‌شوند.
 
از دیگر فیلم‌های این جشنواره که از بیستم تا سی‌ام نمایش داده می‌شوند، به فیلم "پایه" ساخته‌ی "ناجی ابونوار" برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی ونیز هورانیرون و فیلم "دختری در چارچوب در خانه‌ام" ساخته‌ی "پی" و "یونگ جولای" که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن هم انتخاب شد، اشاره کرد.
 
تنها فیلم ژاپنی شرکت کننده در بخش رقابتی، فیلم "داری ماروسان" ساخته‌ی "ایزومی تاکاهاش" است. درامی درباره‌ی دو حاشیه نشین که همدیگر را ژاپن پیدا می‌کنند. فیلم قبلی "تاکاهاشی"، "من جهانی نیستم که تو بخواهی عوضش کنی" سال 2012 در جشنواره فیلمکس نمایش داده شد.
 
ریاست هیات داوران این جشنواره بر عهده‌ی کارگردان چینی "جیا ژانگه" و دیگر اعضای هیات داوران شامل فیلمبردار ژاپنی "کاستومی یاناگیجیها"، "یوکو ناکامورا" ژاپنی، "چانگ یان" منتقد تایوانی و "ریچارد لورماند" تهیه کننده و مبلغ آمریکایی می ‌شود.
 
پیش از این گزارش شده بود که این جشنواره با فیلم "آتش کشیدن هواپیما‌ها" ساخته‌ی شینیا تسو کاموتو" در درامی درباره‌ی جنگ جهانی دوم، افتتاح خواهد شد و همچنین با فیلم "نقشه‌ی ستارگان" ساخته‌ی "دیوید کورننبرگ" خاتمه می‌یابد.
 
دو فیلم دیگر از "کورننبرگ" که از اولین ساخته‌‌های او است، به نام‌های "استودیو" (1969) و "جنایات آینده" (1970) نمایش داده خواهند شد.
 
لازم به ذکر است که در بخش ویژه دیگری به فیلم‌های موج جدید شوشیکو در سال 1960 اختصاص داده شده است.
 
جشنواره فیلمکس میزبان کارگاهی به نام استعداد‌های جوان توکیو خواهد بود که برای کارگردانان و تهیه کنندگان آسیایی است و از بیست و چهارم تا بیست و نهم نوامبر برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.