سرپرست گروه انجمن های اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نام گذاری 24 تا 30 مهر ماه به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: خدمات مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده 10 گانه استان در این هفته رایگان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛جعفری زاد افزود: این مراکز در زمینه تحصیلی و برنامه ریزی، خانواده، ازدواج، روان شناختی در زمینه کاهش اضطراب، آزمون های روان شناختی و هوشی، کارگاه های مهارت های زندگی و ازدواج خدمات ارایه می دهند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت مشارکت، نقش و جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت و به منظور همسویی روش های تربیتی در سطوح خانه، مدرسه و جامعه 24 تا 30 مهر ماه به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نام گذاری شده است.

جعفری زاد اهداف این هفته را همفکری، تلاش و همکاری اولیا برای بهبود و پیشرفت هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان از طریق آگاه سازی اولیا به مسایل تربیتی، دینی، اخلاقی و مشاوره با آنان در هماهنگ کردن روش های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه، ایجاد و تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی و انسانی بین اولیا و دانش آموزان و بهره مندی هرچه بیشتر از امکانات اولیا به خصوص کمکهای فکری، علمی و تهیه و تدارک و تکمیل امکانات آموزشی و پرورشی مدارس ذکر کرد.

وی با اشاره به آغاز انتخابات انجمن های اولیا و مربیان از هفته اول مهرماه اظهارکرد: این انتخابات در تمام مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان که بالای ده نفر دانش آموز دارند، برگزار می شود.

جعفری زاد گفت: اعضای این انجمن ها در زمینه های مختلف مانند کلاس های فوق العاده، آموزش خانواده، امور فرهنگی، سرویس های دانش آموزی و اردوها و جذب مشارکت های مردمی همکاری می کنند.

این مسوول یادآور شد: مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان بصورت همزمان روز دوشنبه 28 مهرماه در تمام واحدهای آموزشی و در هر منطقه بصورت نمادین در یک مدرسه برگزار خواهد شد.


انتهاي پيام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.