مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌کرمانشاه گفت: جایی برای نمایش هفت هزار شیء تاریخی در مخازن اداره کل میراث فرهنگی استان وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛علی فعله گری به مشکلات حقوقی تکمیل موزه منطقه ای غرب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار شیء تاریخی در مخازن اداره کل میراث فرهنگی استان وجود دارد، اما جایی برای نمایش آن ها وجود ندارد که امیدواریم در سال جاری حداقل کار تکمیل بخشی از این موزه به اتمام برسد.

وی حفاظت و انجام عملیات کاوش و تملک در این آثار را یکی از وظایف این اداره کل برشمرد که نیازمند هزینه های زیادی بوده و مستلزم تامین اعتبار است.

فعله گری خواستار همراهی سایر دستگاه ها برای حفظ و نگهداری آثار، تقویت یگان حفاظت و بهبود فرهنگ عمومی در راستای اهمیت نگهداری از آثار تاریخی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌کرمانشاه گفت: امیدواریم در سال 2015 پرونده مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان برای ثبت جهانی شدن آماده ارسال به یونسکو شود.

وی افزود: در سال جاری اعتبارات خوبی از منابع ملی برای ساماندهی و ثبت جهانی تاق بستان لحاظ شده که امیدواریم در سال 2015 پرونده این اثر برای ثبت جهانی آماده ارسال به یونسکو شود.

بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان کرمانشاه وجود دارد.


برچسب ها: کرمانشاه ، هزار ، تاریخی ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.