تشیعی خبر داد

افزایش 50 درصدی بازده شبکه‌های توزیع آب

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با هوشمندسازی شبکه و کنترل فشار، بازده شبکه‌ها افزون‌ بر 50 درصد افزايش خواهد يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميدرضا تشيعي از ابلاغ دستورالعمل جامع استقرار سامانه‌هاي تله‌متري و کنترل از راه دور تاسيسات تامين تا توزيع آب شرب به شرکت‌ها خبر داد و اظهار داشت: شبکه‌هاي هوشمند جزو برنامه‌هاي اصلي اين برنامه جامع است که هم‌اکنون در شهر قم اين سامانه به‌طور کامل راه‌اندازي شده است و در شهر اصفهان نيز با راه‌اندازي اين سامانه توانستيم وضع آب اين شهر را در تابستان امسال که در وضع قرمز قرار داشت، به شکل مناسب‌تري مديريت کنيم.

وي با بيان اينکه در دو سال بحث هوشمندسازي شبکه‌ها در تمامي شرکت‌هاي آب و فاضلاب پيگيري مي‌شود، گفت: مديريت شبکه‌هاي توزيع يکي از راهکارهاي کنترل کمبود آب است و براي اينکه ما بتوانيم هدررفت آب را به کمترين ميزان برسانيم و با حفظ فشار مناسب در شبکه، حجم آب مديريت شود، بايد شبکه‌هاي توزيع هوشمند شود.

تشيعي با اعلام اينکه اين سامانه در مشهد، شيراز و تهران نيز راه‌اندازي مي‌شود، گفت: با اين سامانه‌ها وضع کيفي توزيع آب نيز قابل پايش است و اميدواريم با تامين اعتبار مناسب، اين طرح در کلان‌شهرها و شهرهاي کشور پياده‌سازي و اجرايي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، بازده ، شبکه ، توزیع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار