میرزاده گفت: 950 دانشجو در دانشکده خبر مشغول تحصیل هستند، چنانچه 530 نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ میرزاده،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دانشکده خبر دانشگاه آزاد طی سخنرانی گفت: ‌در عصر پرشتاب امروزی که تغییرات شگفت‌انگیزی را شاهد هستیم، ارتباطات حرف اول را می‌زند به طوری که 70 درصد وقت مردم صرف امور ارتباطی می‌شود. 
 
وی افزود: در جامعه ما بحث ارتباطات بسیار مهم است اما علمی برخورد کردن با موضوع ارتباطات در دانشگاه آزاد باید بیشتر توجه کنیم. 
 
میرزاده با اشاره به کوچک بودن ساختمان دانشکده خبر، اظهار داشت: هر چند ساختمان دانشکده خبر کوچک است، اما فکر می‌کنم شروع خوبی است. چنانچه 9 رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های ارتباطات و مدیریت اجتماعی مشغول تحصیل هستند. البته این دانشکده نیز 28 عضو هیئت علمی دارد. 
 
وی خاطرنشان کرد:‌ این دانشکده هم‌اکنون 950 دانشجو دارد که 530 نفر در مقطع ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند و بقه در مقطع کارشناسی هستند.

تأثیر دانشکده خبر در تولید و پردازش خبر موثر است

در ادامه سید وحید عقیلی رئیس دانشکده خبر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افتخار دانشگاه آزاد این است که اگر در مراکز مختلف از جمله وزارت‌خانه‌ها مراجعه کنیم، شاهد هستیم که یکی از فارغ‌التحصیلان رشته ارتباطات ما در آن جا حضور دارد. 
 
وی افزود: هم‌اکنون در صحنه‌ای که ملت مظلوم ایران مورد هجوم شرق و غرب قرار گرفته وجود دانشکده خبر به نحوی که بتواند به تولید و پردازش خبر بپردازد بسیار موثر است. 
 
وی با اشاره به این مطلب که ای کاش در ایران 20 دانشکده خبر وجود داشت، گفت: ای کاش در ایران 10 و یا 20 دانشکده خبر وجود داشت چرا که هرچه تولید ما بیشتر شود نفوذ ما در اثبات حقانیت و کمک به مسئولین مضاعف می‌شود، هم‌اکنون در دنیای کنونی، دنیایی که تحت عنوان دیپلماسی عمومی شکل گرفته دیپلماسی رسانه‌ای ابزار دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی است. 
 
وی در پایان با اشاره به رشته‌های موجود در دانشگاه خبر، اظهار داشت: سه گرایش در مقطع دکتری از جمله ارتباطات،‌ مدیریت رسانه و فرهنگ و رسانه،‌ دو گرایش در مقطع کارشناسی ارشد از جمله مطالعات فرهنگی و رشته ارتباطات گرایش روابط عمومی برای نخستین بار به سه رشته قبلی اضافه شده است و این در حالی است که در مقطع کارشناسی نیز دانشجویان در 5 گرایش مشغول به تحصیل هستند.

تمرکز در تدریس به زبان انگلیسی با دریافت مجوز شکل می‌گیرد

عقیلی در ادامه گفت: در زیر سقف دانشکده خبر، اساتید مختلف باید با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند. 
 
وی افزود: اولویت اول ما ارائه خدمات آموزشی به دوره دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی و کارشناسی است و این که تمرکز به تدریس به زبان انگلیسی بعد از دریافت مجوزهای لازم باید صورت گیرد. 
 
عقیلی با اشاره به این بحث که تسهیلات به خبرنگاران ارائه می‌شود، اظهار داشت: تمام فعالیت‌ها و آموزش این دانشکده، زیر نظر و تابع مقررات و آئین‌نامه است و از جمله تسهیلات که به خبرنگاران که در وادی خبر مشغول فعالیت هستند این است که خبرنگارانی که نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند، تسهیلاتی برای آن‌ها تعیین می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار