تازه‌ترين آمار گمرك از اوضاع تجارت خارجی كشور در هفت ماهه امسال نشان می‌دهد كه حجم مبادلات تجاری ايران در اين مدت به 57 ميليارد و 214 ميليون دلار رسيده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس گزارش گمرك ايران به نقل از دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، در اين مدت 26 ميليارد و 943 ميليون دلار انواع كالا صادر و به ميزان 30 ميليارد و 271 ميليون دلار هم وارد كشورمان شده است.

اين ارقام نشان می‌دهد كه صادرات غير نفتي ايران در اين مدت 19.09 درصد و واردات كشورمان هم 24.72 صدم درصد افزايش يافته است.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پروپان مايع شده، متانول وپلي اتيلن گريد فيلم بوده و عمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين،عراق، امارات متحده عربي، افغانستان و هند بوده‌اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به گندم با سهم 4.29 صدم درصدي از كل ارزش واردات، وسايل نقليه با موتور پيستوني درون سوز با حجم سيلندر بيشتر از 1500 سانتيمتر مكعب با 3.02 درصد، برنج با 3.06 درصد، كنجاله سويا با 2.59 صدم درصد و ذرت با 2.35 درصد اختصاص دارد و عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در هفت ماهه امسال به ترتيب امارات متحده عربي، چين، كره جنوبي، هند و تركيه بوده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، ایران ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار