آمادگي براي عمره جديد/خروج آخرين گروه حجاج جهان اسلام از مدينه منوره

وزارت حج عربستان نشست فراگيري را با شركتها و موسسات عمره و بخشهاي ذيربط در وزارت حج با حضور بندر بن محمد حجار وزير حج برگزار كرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بندر حجار اعلام كرده بود سال ۱۴۳۵ هجري شاهد ورود بيشترين تعداد از عمره گزاران از خارج عربستان بود كه در تاريخ عمره يك ركورد به شمار مي‌رفت و طي عمره گذشته شش ميليون و ۵۱ هزار عمره گزار به سرزمين وحي مشرف شدند.

اين نشست با عنوان مشاركت فعال براي توسعه بيشتر شبكه جهاني الكترونيك عمره، اقدامات و خدمات بخش عمره در خلال سال ۱۴۳۶ ه (۹۳-۹۴) برگزار شد.

اين نشست در راستاي تكميل اولين نشستي برگزار شد كه در تاريخ ۲۸ شوال ۱۴۳۵ هجري در مدينه منوره برگزار شد و طي آن برنامه‌هاي عملي خدمات به عمره گزاران در خلال سال ۱۴۳۵ هجري و ملاحظات يا نقاط منفي در عملكرد دستگاههاي خدمات رساني مورد بررسي قرار گرفت
اين نشست با توجه به اهميت موفقيت‌ها در خدمت رساني به ضيوف الرحمن طي سالهاي گذشته از سوي وزارت حج عربستان برگزار شده است.

 آمادگي زودهنگام براي آغاز موسم عمره جديد در سال ۱۴۳۶ هجري قمري همچنان ادامه دارد، قرار است موسم عمره جديد از ابتداي ماه صفر آغاز شود.

هدف از برگزاري اين نشست، ارزيابي دقيق و درست تمام مراحل خدمت و ارزيابي هر مرحله و تحكيم نقاط مثبت و تلاش براي رفع نقاط منفي اعلام شده است.

بندر حجار وزير حج عربستان هم با موفقيت آميز خواندن موسم عمره سال ۱۴۳۵ هجري اعلام كرد: موسم اخير شاهد حضور بالا‌ترين آمار عمره گزاران در تاريخ عمره بوده است كه طي آن شش ميليون و ۵۱ هزرا عمره گزار وارد عربستان شدند.

وي با پويا خواندن موسم عمره تصریح کرد: به خاطر اجراي طرحهاي توسعه در حرمين شريفين، در هيچ يك از روزهاي عمره بيش از پانصد هزار نفر در داخل عربستان حضور نداشته‌اند.

 اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران اخيرا  از ظرفيت‌ها و آمادگي براي اعزام يك ميليون عمره گزار از ايران در موسم جديد خبر داده بود.

خبر ديگر اينكه آخرين گروه از حجاج بيت الله الحرام، مدينه منوره را به مقصد كشور‌هايشان ترك كردند.

 طي روزهاي اخير شمار زيادي از ضيوف الرحمن از طريق فرودگاه ملك عبدالعزيز جده و فرودگاه محمد بن عبدالعزيز مدينه منوره به كشور‌هايشان بازگشته‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمادگی ، عمره ، حجاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار