براساس شواهد موجود موارد استرس مزمن در زنان، 20 تا 30 درصد بیشتر از مردان بوده و این نوع اختلال در سنین جوانی شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته است.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استرس، اضطراب و افسردگی از مشکلات و مضرات زندگی امروزی است که گاه و بی‌گاه بر اغلب افراد جامعه عارض می‌شود.

وی با بیان اینکه استرس‌های مزمن از موارد استرس نسبتا خطرناک یا دائم است، تصریح کرد: افرادی که دارای استرس‌های مزمن و دائم هستند، علائم ویژه‌ای از خود بروز می‌دهند و کیفیت زندگی آنها به شدت تحت تاثیر استرس به وجود آمده قرار می‌گیرد.

عابدینی نیا تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود موارد استرس مزمن در زنان، 20 تا 30 درصد بیشتر از مردان بوده و این نوع اختلال در سنین جوانی شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه به دلیل نوع شغل و یا سبک زندگی خود،‌ به طور مدام تحت تاثیر هورمون استرس قرار دارند و بسیاری از مشکلات و علائم را تجربه می‌کند.

عابدینی نیا خاطر نشان کرد: بروز مشکلات پوستی، اختلالات خواب و سر درد، از جمله علائم مهمی است که در نتیجه ابتلا به استرس‌های مزمن بر فرد مبتلا عارض می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار