فرمانده سی ودومین ناوگروه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی از وظایف ناوگروه های اعزامی نداجا است.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه روابط عمومی نداجا، ناخدا یکم عرشه و ستاد "سیدحسین شریفی‌نسب" در رابطه با اعزام ناوگروه ارتش به اقیانوس هند اظهارداشت: صیانت از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و مورد علاقه مسؤولان، دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران و اتصال خطوط مواصلاتی نیروهای خودی، از مهم‌ترین اهداف این نیروهای راهبردی از اعزام ناوگروه به آب‌های آزاد و دور دست است.
 
وی دیگر اهداف اعزام سی ودومین ناوگروه اعزامی نداجا به خلیج عدن را نمایش اقتدار و آمادگی نیروی دریایی ارتش، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند و اثبات اینکه نیروی‌دریایی به معنای واقعی کلمه یک نیروی راهبردی است، عنوان کرد.
 
ناخدا یکم شریفی نسب، تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه نیروی دریایی به هیچ‌ وجه حاشیه‌ای نبوده و در وسط میدان است را از دیگر اهداف اعزام سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی به منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند ذکر کرد.

وی گفت: برقراری مراودات دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه خلیج‌عدن و دریای‌سرخ از دیگر اهداف اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش به مناطق یاد شده است.

فرمانده سی ودومین ناوگروه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: نیروی دریایی در مرزهای آبی کشور که بیش از دو هزار کیلومتر است، مسؤولیت حفظ امنیت را داشته و این مهم را در دوران هشت سال دفاع مقدس و همراهی بیش از چند هزار کشتی تجاری، نفت‌کش و نظایر آن از تنگه مهم هرمز به سایر دریاهای آزاد و دوردست به اثبات رسانیده است.

وی نیازهای حضور مقتدرانه ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی را تشریح کرد و گفت: برای انجام این مأموریت خطیر و تاثیرگذار، نیازمند برخورداری از یگان‌های شناور مناسب با تناژهای بالا بودیم که توان ماندگاری در دریا را داشته باشند.

ناخدا یکم شریفی نسب، دیگر نیازهای حضور مقتدرانه ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی را داشتن یگان مناسب با توان ماندگاری بالا در دریا، نیروهای عملیاتی منسجم و آماده برای انجام سلسله عملیات محوله و توان فنی بالا در آماده‌سازی یگان‌ها با استفاده از متخصصان بومی با دانش و توان فنی بالا برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داشتن تعهد نسبت به انجام ماموریت مهم است اما این تعهد باید با ایمان، اعتقاد، بصیرت و ولایت‌مداری همراه باشد که کارکنان مؤمن و متعصب این نیرو براساس دستورات فرماندهی کل قوا دارای این شرایط هستند و آمادگی دارند در هر مکانی که لازم باشد حضور یافته و برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا جانفشانی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار