وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران جنگ، خشونت و گسترش افراطی گری در برخی نقاط جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه را ناشی از جهل و نادانی و برآمده از فقرآموزشی دانست.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی که در راس هیئتی در "اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار یونسکو" در ژاپن بسر می برد، اظهار کرد: ریشه خشونت های افراطی رو به گسترش در برخی نقاط دنیا به دلیل نادیده انگاشته شدن موضوع آموزش و فقری است که متاسفانه این کشورها در این زمینه با آن دست به گریبانند.

وی گسترش و توسعه آموزش را در سایه صلح و آرامش امکان پذیرخواند و تاکید کرد: منافع کوتاه مدت برخی کشورها در حمایت از تروریسم و خشونت، مانع از توسعه آموزش پایدار در مناطقی می شود که امروز شاهد درگیری و خونریزی در آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ایران، 'توسعه پایدار' را به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در مبحث آموزش برشمرد و تصریح کرد: همه کشورها باید با تشکیل کارگروههای ویژه و با بهره گیری از پتانسیل ها و دانش تجربی و بومی خود، زمینه های توسعه پایدار را فراهم کنند.

وی به تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص سرمایه گذاری های مناسب در مبحث توسعه پایدار پرداخت و افزود: موضوع آموزش در توسعه پایدار و تاکید بر  سه محور "نیازهای فرهنگی و اجتماعی"، "رشد اقتصادی" و "پایداری توسعه" از روش های سیستماتیک و متوازن در قبال سیاست توسعه ای است که باید به آن توجه ویژه کرد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: خشونت ، فقر ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار