پیش‌بینی می‌شود تا سال 2035 میلادی تعداد 175 میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در بیماری دیابت، توانایی تولید انسولین در بدن فرد از بین می‌رود یا بدن وی در برابر انسولین مقاوم می‌شود، در این هنگام است که انسولین طبیعی بدن قادر نیست عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. 
 
کالری زیاد فست‌فودها عامل بیماری دیابت 
 امیرکیوان نیکوسخن، دبیر انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تغذیه ناصحیح و کاهش فعالیت بدنی فرد را در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار می‌دهد. کاهش فعالیت بدنی، چاقی را برای فرد به همراه دارد. چاقی فرد را در معرض بیماری دیابت قرار می‌دهد. 
 
وی افزود: به دلیل آن که فست‌فودها کالری زیادی دارند، همچنین چربی و نمک فراوان موجود در این نوع غذا سبب می‌شود فرد چاق شود و به تبع چاقی، فرد به دیابت مبتلا می‌شود. 
 
آموزش پیشگیری از دیابت را از مدرسه آغاز کنید 
 دبیر انجمن دیابت با اشاره به زمان مناسب برای آموزش پیشگیری از دیابت اظهار داشت: راه‌های پیشگیری از دیابت از سنین مدرسه آغاز شود. در واقع تغییر شیوه زندگی فرد در بزرگسالی مشکل است. تصحیح بوفه مدارس به همراه ورزش می‌تواند در پیشگیری کودکان از دیابت مؤثر واقع شود. دیابتی‌ها تا سال 2035، 175 میلیون نفر می‌شوند. 
 
نیکوسخن ادامه داد: تغییر شیوه زندگی فرد تا 70 درصد احتمال ابتلای فرد به دیابت را کاهش می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به دیابت در سال 2035 به 175 میلیون نفر در دنیا برسد، در صورتیکه شیوه زندگی تغییر کند، می‌توان از ابتلای 175 میلیون نفر به بیماری دیابت جلوگیری کرد. 
 
وی تصریح کرد:‌ سیگار نکشیدن فرد و کاهش وزن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت مؤثر واقع شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار