این سناتور آمریکایی گفت این رای گیری روز 5 شنبه اجرا خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه تلفنی با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت توافق هسته ای با ایران روز پنج شنبه به رای نمایندگان کنگره گذاشته خواهد شد.

وی ضمن یادآوری این مطلب که جمهوری خواهان اکنون در مجلس نمایندگی آمریکا دست برتر را دارند ، گفت سواره نظام به کنگره و ساختار سنا بازگشته است.وی گفت سناتور های جدید سیاست های سخت گیرانه تری نسبت به دولتهایی نظیر ایران و روسیه خواهند داشت. 

به نوشته واشنگتن پست گراهام و دیگر نمایندگان جمهوری خواه ، منتظر شروع به کار هر دو مجلس جدید نیستند ، بلکه آنان به زودی اقدامات ضد ایرانی خود را آغاز می کنند.

واشنگتن پست می نویسد نمونه ای از اقدامات ضد ایرانی گراهام قبل از شروع به کار سنا در ماه ژانویه ، به رای گذاشتن طرح " قانون مذاکرات هسته ایران 2014" در کنگره است.چندین سناتور جمهوری خواه با گراهام برای نگارش این طرح همکاری کرده اند. بر طبق این این طرح ضد ایرانی ، هر نوع توافق جامع هسته ای با ایران منوط به رای کنگره می شود. کنگره ای که حالا اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است.

گراهام به واشنگتن‌پست گفته است بحث و مناظره را درباره این طرح ضد ایرانی به زودی آغاز خواهد کرد. وی مدعی شده است با افزایش ارزش این طرح در مناظرات ، نمایندگان دموکرات هم به آن رای مثبت می دهند و نوعی ائتلاف دو حزبی جمهوری خواهان و دموکراتها بر ضد ایران در کنگره به وجود خواهد آمد. این گونه اقدامات به نوشته واشنگتن‌پست ، فشارها را بر دولت اوباما افزایش می دهد.

واشنگتن‌پست در ادامه مدعی شده است ممکن است لایحه کرک - مندز هم به طرح گراهام اضافه شود. لایحه کرک - مندز ، توسط دو سناتور تندرو جمهوری خواه تهیه شده است که مخالف لغو تحریمهای غیر قانونی ضد ایرانی است.آقای گراهام در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن‌پست مبنی بر اعلام اعزام سربازان بیشتر به عراق توسط آمریکا گفت ما به تعداد بیشتری سرباز نیاز داریم.ارتش عراق توانایی نبرد وظرفیت جنگ را ندارد.

واشنگتن پست در پایان گزارش خود نوشته است :  با توجه به دو مشکل آمریکا ؛ یعنی ایران و داعش در غرب آسیا ؛ به نظر می رسد اوباما فاقد ظرفیت لازم برای به کارگیری اهرم های قدرت آمریکاست. واشنگتن‌پست برای آغاز به کار کنگره و سنای جدید لحظه شماری می کند و ادعا می کند سنای تحت ریاست جمهوری خواهان می تواند قدرت را به اهرم های نفوذ آمریکا در غرب آسیا تزریق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار