خیابان هنری پاریس در معرض نابودی

خیابان "دنوایز" با وجود تمامی جذابیتهای توریستی‌اش در خطر ویرانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آرت نیوز: خیابان "دنوایز" در قلب "بل ویل" که سالیان متمادی به دلیل وجود دیوار نوشته‌هایش کانون اصلی حضور هنرمندان هنر خیابانی پاریس و علاقمندان بی‌شمار بوده است در معرض نابودی قرار دارد. شهرداری این منطقه اعلام کرده که می‌خواهد این خیابان را برای ساخت واحدهای مسکونی  و نیز یک مرکز نگهداری از سالمندان و کودکان تخریب کند.

تعدادی از هنرمندان محلی اقدام به تهیه طومار آن لاینی جهت متوقف کردن این پروژه کرده‌اند تنها هنگام تنظیم این طومار حدود 3147 نفر از آن حمایت کرده‌اند.

در این دادخواست از خیابان "دنوایز" به عنوان یک جاذبه توریستی کلیدی در "بل ویل" نامبرده شده که در چند سال گذشته سبب ارتقا و بهبود این ناحیه شده و کانون و خانه انبوه گالری‌های هنری پیشرو در هنر معاصر بوده است.

پارچه نوشته‌ای نیز با عنوان "خیابان دنوایز را نجات می‌دهیم" در وسط این خیابان نصب شده است به گفته رهبر مخالفان این طرح خیابان فوق پیوند اجتماعی استثنایی و خاصی را در میان گروههای مختلف و هنرمندان ایجاد کرده است.

اما مسئول طرح فوق از اجبار در اجرای طرح و وجود نداشتن مکان دیگری برای انتقال آن سخن گفته و بیان کرده‌ که آنها منطقه دیگری را برای هنرمندان در نظر خواهند گرفت.


انتهای پیام/ اس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار