زنجان؛

دستگیری دو فرد متخلف به جرم شکار کبک در طارم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از دستگیری دو فرد متخلف به جرم شکار غیرمجاز شش قطعه کبک توسط محیط بانان شهرستان طارم خبرداد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان این مطلب گفت:محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم در پی در یافت گزارش همیاران محیط زیست و گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان متخلفین شکار غیر مجاز کبک را دستگیر و دوقبضه اسلحه و لاشه شش قطعه کبک را کشف و ضبط کردند .

محمد پور افزود: به محض دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در سه راهی کوهکن شهرستان طارم مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری مأمورین محترم انتظامی کلانتری 11 آببر به محل اعزام و موفق به توقیف خودروی پیکان وانت شده و در بازرسی از خودرو تعداد دو قبضه اسلحه( یک قبضه اسلحه ته پر تک لول و یک قبضه اسلحه ته پر تک لول دارای برگه نگهداری در منزل و فاقد مجوز حمل سلاح)، 10 فشنگ ساچمه زنی و لاشه شش قطعه کبک کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفین بزودی تحویل مراجع قضایی شهرستان خواهد شد ادامه داد : متخلفین بدانند محیط بانان این اداره کل بصورت شبانه روزی مشغول پایش مناطق تحت مدیریت استان می باشند و علاوه بر این دوستداران حفاظت محیط زیست همواره در جلوگیری از تخلفات شکار و صید یاری رسان ما بوده اند که در صورت مشاهده تخلف با متخلفین مطابق قانون برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان طارم که به هندوستان ایران شهرت دارد در شمال استان زنجان واقع شده و منطقه حفاظت شده خرمنه سر طارم که گونه های جانوری بارزشی مثل: کل وبز، پلنگ، خرس قهوه ای، سیاه گوش و پرندگانی چون کبک، عقاب طلایی، سارگپه، شاهین ، دلیجه شاه بوف و... در این منطقه زندگی می کنند در این شهرستان واقع شده است .



انتهای پیام/ش

برچسب ها: دستگیری ، فرد ، شکار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.