مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: اردوهای جهادی الزاما به معنای مهاجرت از یک استان به استان دیگر نیست و می‌توان اردوهای جهادی را به کارخانه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و خانگی تعمیم داد و با تزریق ایده‌های اقتصادی و تاکید بر کار آفرینی نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشت.

"حسین اورکی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش اردوهای جهادی در عملی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نفس بسیج سازندگی طرحی راه‌گشا در این زمینه است، اما باید به شیوه‌ای صحیح و براساس اهداف بلندپایه پیاده شود.
 
مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه به دلیل استفاده از بیت‌المال در این اردوها باید در شیوه هزینه در آنها دقیق بود اظهارداشت: حفظ فرهنگ جهادی بوسیله این اردوها از اهمیت بسزایی برخوردار است و نیروهایی که در این اردوها به کار گرفته می‌شوند باید با انسجام و برنامه‌ریزی خاصی ساماندهی شوند به عنوان مثال چنانچه افراد در این اردوها در تخصص‌های خود به کار گرفته شوند به مراتب بهتر از آن است که تمام افراد شرکت کننده صرفا به کار یدی مشغول شوند و این معنای واقعی فرهنگ جهادی است. 

وی اضافه کرد: در صورتی‌که قبل از برگزاری این اردوها نیازسنجی صورت پذیرد و با توجه به نیاز هر منطقه افراد متخصص به مناطق اعزام شوند، آن زمان است که این اردوها در مسیر هدفمند خود قرارخواهد گرفت.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس اثر دیگر برگزاری این اردوها را از بعد روانی دانست و تصریح کرد: چنانچه در یک منطقه‌ای محروم عده‌ای دانشجو از مقاطع مختلف تحصیلی ورود پیدا کنند هم باعث دلگرمی مردم روستا و هم موجب ایجاد یک الگوی مناسب برای فرزندان آن منطقه محروم خواهد بود.  

اورکی در پایان با تأکید بر اینکه این اردوها در هر شرایطی منشأ خیر است خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی الزاما به معنای مهاجرت از یک استان به استان دیگر نیست و می‌توان اردوهای جهادی را به کارخانه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و خانگی تعمیم داد و با تزریق ایده‌های اقتصادی و تاکید بر کار آفرینی نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی را به نمایش گذاشت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اردو ، جهادی ، بسج ، سازندگی ، حسین ، اورکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار