اگر دموکراسی در بحرین حاکم شود مشکلات حل شدنی است بحرین از قاعده دموکراسی خواهی متستثنی نبوده و خواسته مردم بحرین مبنی بر برگزاری انتخابات با رعایت استانداردهایی که در همه جای دنیا معمول است کاملا منطقی بوده و تنها در این صورت است که آرامش به بحرین باز خواهد گشت.

علی باقری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حاشیه مراسم اربعین ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات بحرین برقراری حاکمیت و نظر مردم و دموکراسی است اظهار داشت: اگر دموکراسی در بحرین حاکم شود مشکلات حل شدنی است، بحرین از قاعده دموکراسی خواهی مستثنی نبوده و خواسته مردم بحرین مبنی بر برگزاری انتخابات با رعایت استانداردهایی که در همه جای دنیا معمول است کاملا منطقی بوده و تنها در این صورت است که آرامش به بحرین باز خواهد گشت.  
 
وی با اشاره به اینکه اگر نخبگان اسلامی از ظرفیت‌هایی که در جهان اسلام وجود دارد بخوبی استفاده نکنند، دشمنان از آن استفاده خواهند کرد، گفت: جریان تکفیری در منطقه هم تقریبا مشمول همین موضوع است؛ هوشیاری، انسجام، هم‌گامی و هم‌گرایی علمای اسلام فضای خالی که دشمنان در حال سوء استفاده از آن هستند را از بین ببرد.  
 
وی در ادامه تأکید کرد: آن چیزی که دشمنان امت اسلامی با حمایت از رژیم صهیونیستی در حال سوء استفاده در منطقه هستند، ناشی از قدرت رژیم صهیونیستی نیست بلکه نشان دهنده عظمت بخش‌هایی از جامعه اسلامی است.
 
وی در ادامه افزود: وقتی هسته کوچکی مثل حزب‌الله و مقاومت در منطقه شکل می‌گیرد، رژیم صهیونیستی با همه حمایت‌های بین‌المللی مجبور به تعظیم در برابر آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انسجام ، جریان ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار