بررسی‌ها نشان می دهند که بیش از یک سوم بیماری‌های قلبی و عروقی با مصرف چربی زیاد در ارتباط بوده و متأسفانه این ارتباط روز به روز بیشتر می‌شود.

محمدجواد تیباپور متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اگر چه غذاها‌ی کم چرب احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را تا حد زیادی کاهش می دهند، اما شواهد نشان می‌دهند که رژیم غذایی بسیاری از افراد جامعه‌ حاوی چربی بالا است.

وی با اشاره به نقش غیر قابل انکار چربی‌ها در افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از یک سوم بیمار‌های قلبی و عروقی با مصرف چربی زیاد در ارتباط بوده و متاسفانه این ارتباط روز به روز بیشتر می‌شود.

تیباپور گفت: اغلب افرادی که کلسترول خون آنها بالا است، رژیم غذایی آنها مملوء از غذاهای پرچرب است و متاسفانه این افراد معمولا غذاهای حاوی چربی زیاد را به هر نوع غذایی ترجیح می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع نگران کننده این است که رژیم‌های غذایی با چربی بالا در بین جوانان و کودکان بیشتر طرفدار دارد که این عامل موجب می‌شود که موارد ابتلا به بیماری‌های خطرناکی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین پائین نیز افزایش یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.