رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: پس از 2 هفته سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخاباتی خود کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 94 تشکیل خواهد شد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه قرار است تقدیم کلیات بودجه 94 از سوی دولت به مجلس، گفت: در ابتدا پس از اینکه بودجه در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: پس از ارجاع  لایحه بودجه به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وقت لازم را دارند که پیشنهادهای خود را ارائه کرده و این پیشنهادات ارائه شده از هر کمیسیونی مرتبط با موضوعاتی است که به ان کمیسیون تخصصی مربوط می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اضافه کرد: پس از جمع‌بندی نهایی پیشنهادات 13 کمیسیون تخصصی، لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق می‌آید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پس از 2 هفته سرکشی نمایندگان از حوزه‌های انتخاباتی خود، کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 94 تشکیل خواهد شد.

گفتنی است، با موافقت نمایندگان ترکیب کمیسیون تلفیق مجلس تغییر کرد و مقرر شد که از کمیسیون برنامه و بودجه 9 نفر و از هر کمیسیون تخصصی سه نفر عضو کمیسیون تلفیق شوند.

بر اساس ماده واحده تصویب شده:

بندهای (1) و (2) ماده (45) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح و تبصره ذیل آن ابقاء می‌گردد.

1. از کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نه نفر

2. از هر کمیسیون تخصصی دیگر سه نفر

اعضای مذکور در بندهای فوق توسط کمیسیون‌های مربوطه انتخاب و به هیات رئیسه مجلس معرفی می‌گردند.

ماموریت این کمیسیون تا تصویب نهائی قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه می‌یابد.

لازم به ذکر است نمایندگان با 138 رای موافق، 23 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر با پیشنهاد الحاق یک بند به این ماده واحده موافقت کردند بر این اساس تبصره ذیل به عنوان تبصره (2) به ماده واحده اضافه می‌شود:

تبصره 2- در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات گزارش کمیسیون تلفیق منحصراً پیشنهادهایی مطرح می‌شود که در کمیسیون تلفیق بیش از چهل درصد (40٪) آراء را کسب کرده است.

پیشنهاد الحاقی:

پیشنهادات مربوط به حوزه‌های انتخابیه اعضای کمیسیون تلفیق جهت ایجاد ردیف جدید با افزایش اعتبارات یا تغییر عنوان طرح‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه ممنوع است.

در صورتی که معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور در حین رسیدگی به لایحه بودجه به صورت کتبی و رسمی اشتباه یا از قلم افتادگی موارد مربوط به حوزه‌های انتخابیه را تائید کند، موضوع با دو سوم رای کمیسیون تلفیق قابل تصویب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار