مشهد؛

درخواست هیات‌های تجاری خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به روند رو به بهبود جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی گفت: امروز شاهد ترافیک درخواست‌ هیات‌های تجاری و صنعتی از کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در ایران هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛حسن حسینی، با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه آمارها در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی از جمله کشورهای اروپایی رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد و به اعتقاد من آینده خوبی در انتظار اقتصاد ایران است.

وی به اقدامات خوب انجام شده در استان و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین دولت برای حل مشکلات اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: به ثمره نشستن فعالیت‌های اقتصادی زمان‌بر است و در حال حاضر نیز اقتصاد بهشت برین نشده اما بسیاری از مشکلات گذشته حل شده است.

حسینی به واردات بی‌رویه به عنوان یکی از مشکلات مهم سال‌های گذشته اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در دولت گذشته حجم عظیمی از درآمدهای نفتی را به وارداتی اختصاص دادیم که توان تولید برخی از آن‌ها در کشور وجود داشت و با این کار تیشه به ریشه تولید داخلی زدیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: در دولت جدید و با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت حمایت از تولید داخل و تکیه بر اقتصاد درون‌زا و برون‌گر، گام‌های مثبتی برداشته شده است.

وی در خصوص بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: یکی از قوانینی که در دولت قبل تصویب شد اما هیچ‌گاه به اجرا نرسید و حتی آئین‌نامه‌های آن نیز تدوین نشد قانون بهبود فضای کسب و کار بود که در حال حاضر اجرای این قانون پیگیری می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این‌که آمار مثبت رشد اقتصادی حاکی از روند روبه بهبود اقتصاد در کشور است، گفت: این آمار براساس گزارش صندوق بین‌المللی توسعه و بانک جهانی پول است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دولت در حال جلوگیری از رشد تورم است، گفت: در حال حاضر که دولت تورم را تا حدودی مهار کرده اقدامات خوبی در جهت خروج رکود نیز رخ داده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مشهد ، سرمایه ، معدن ، تجارت ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.