هادوی گفت : طی بازدید رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی بحث های کاربردی مشترک بین دو پژوهشگاه محقق می شود.

هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت :  در حال حاضر فضای همکاری گسترده تری بین دو پژوهشگاه ایجاد شده، بطوریکه می توانیم روی موضوعات تحقیقات با روش های جدیدی کار کنیم. 

وی افزود: ما می توانیم بحث های کاربردی مشترک داشته باشیم و موضوعات همکاری را مشخص و با معرفی محققین هدف گذاری کنیم. 

هادوی تصریح کرد : پژوهشکده نیمه هادی ها در این پژوهشگاه در بحث شناخت مواد تحهیزات منحصر به فردی دارد که می تواند در بحث باستان شناسی کمک کند. 

وی اظهار داشت : پژوهشکده انرژی نیز می تواند در حوزه محیط زیست و بحث تمدن ایران برای جذب توریست با پژوهشگاه میراث فرهنگی همکاری داشته باشد. این در حالی است که رد پای ایرانیان باستان در بسیاری از پژوهش ها دیده می شود و این موضوع در زنده کردن غرور ملی بسیار تاثیرگذار است. 

در ادامه بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت : اولین همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی با دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی می تواند خلاءهای ایجاد شده را بهبود بخشد. 

وی افزود: ما نیز معتقدیم دامنه همکاری با پژوهشگاه مواد و انرژی می تواند خیلی وسیع باشد. 

بهشتی با بیان اینکه این پژوهشگاه می تواند فعالیت ها و دستاوردهای مهم علمی در سطح جهان داشته باشد، اظهار داشت : دانش زیستن در سرزمین ایران ، دانش بسیار قوی و جالب بوده است چراکه از ابتدا از لحاظ منابع زیستی غنی بوده است و ما می بایست هنر استخراج این گوهرهای طبیعی را داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد : بزودی تفاهم نامه همکاری های مشترک ما بین این دو پژوهشگاه منعقد شود. 
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.