ابتکار در خرم آباد؛

ظرفیت‌های بکر طبیعی استان لرستان نیاز به توجه دارد

معاون رئیس جمهور در خرم آباد گفت: استان لرستان ظرفیت‌های بکر و کم نظیری در زمینه طبیعت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ معصومه ابتکار صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: دولت حول محور محیط زیست اقدامات خوبی انجام داده است و به دستاوردهای خوبی رسیده است.

‌رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: استان لرستان ظرفیت‌های بکر طبیعی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر از محیط زیست خوب حفاظت نشود موضوعاتی مانند آلودگی‌های فاضلاب و  زباله و مسائل دیگر می‌تواند یک تهدید باشد.

ابتکار گفت: اگر  این موضوع خوب مدیریت و توجه نشود این ظرفیت و فرصت ممکن است از دست برود و از این رو دولت خیلی جدی به موضوع محیط زیست ورود کرده است و استانداران با نگاه بلند و جامع همه ابعاد مسائل توسعه را کنار هم می‌بینند و یک فرصت استثنایی برای کشور است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: نقش مردم در محیط زیست خیلی کلیدی است و مردم حق دارند هوا، آب و غذای سالم استفاده کنند و در محیط کسب و کار و بازی بچه‌ها آلودگی نباشد.

وی عنوان کرد: گاهی اوقات لازم است علما و ائمه جماعت این حق مردم را یادآوری کنند و ما باید در قبال نعمات خداوند شاکر باشیم و استفاده کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: کشاورز نباید طوری باشد که بیش از اندازه آب مصرف کند و نباید هم طوری باشد که آب را آلوده کند و نحوه مدیریت مرتع عملا سبب فرسایش خاک و منابع طبیعی نشود.

وی اظهار با بیان اینکه در رابطه با مشکلات محیط زیست باید با مردم، انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و روحانیون صحبت شود، تصریح کرد: در مورد اهمیت محیط زیست علاوه بر اقدامات اساسی از این طریق، این ظرفیت بیش از پیش برای اعتلای کشور  به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.