به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حملونقل عمومی ترافیک سازمان شهرداری وزارت کشور در همایش هماندیشی سی ان جی کشور اظهار داشت: طبق مصوبه دولت وزارت کشور انجام معاینه فنی خودروهای سبک گازسوز با توان بخش خصوصی و فعالسازی ظرفیت و امکانات مراکز معاینه فنی نمایندگیهای خودروسازان و کارگاههای مجاز تبدیل خودرو به دوگانه سوز در دستور کار خود قرار داد.
وی تصریح کرد: در هشت سال اخیر 3.2 میلیون خودرو دوگانهسوز بیشتر به صورت کارگاهی و یک سوم کارخانهای تولید شد و حدود یک میلیون خودرو هم به صورت خارج از دو مجاری مجاز فوق گازسوز شدند.
مدیرکل دفتر حملونقل عمومی ترافیک سازمان شهرداری وزارت کشور با اشاره به اینکه آزمون ادواری خودروهای گازسوز و بازرسی مخازن عمدتا در کشور انجام نشده است تأکید کرد: برای اجرای آن نیاز به بودجه و اعتبارات خاص است که شهرداری تهران اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده و در حال مذاکره برای تسری به سایر شهرها هستیم.
وی افزود: تست هیدرواستاتیک و اولتراسونیک با عنوان آزمون پیشرفته هنوز در دستور کار نبوده است و فرآیند انجام آزمون ادواری خودروهای گازسوز طی دو ماه اخیر تهیه شده و در حال آماده سازی برای تصویب و ابلاغ آن هستیم که نمونه آن به انجمن صنفی جایگاهداران سی ان جی ارائه شده است.
جعفرپور از 400 مرکز معاینه فنی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان40 مرکز در کلانشهرها و مابقی در سایر شهرها وجود دارد که با حدود 600 خط معاینه خودروی سبک زیر نظر شهرداریها فعالیت میکنند.
وی از ورود 17 هزار اتوبوس و مینیبوس پایه گازسوز به کشور خبر داد و گفت: طبق بند "ق" تبصره 2 قانون بودجه قرار است 140 هزار تاکسی و ون پایه گازسوز تا پایان سال 96 وارد ناوگان حملونقل عمومی کشور شوند.
وی همچنین از صدور برچسب معاینه فنی سی ان جی و مشروط بودن سوختگیری به کار و معاینه فنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این زمینه مذاکراتی با بیمه در حال انجام است که طی یک ماه و نیم آینده اجرایی میشود.
انتهای پیام/