سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص تغذیه" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "سرطان لوزالمعده" كه توسط دکترپیام فرح بخش، متخصص تغذیه داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:

***مجتبی از خرم آباد
علایم سرطان لوزالمعده چیه ؟ نشانه هاش ؟ و دلایل ایجاد سرطان لوزالمعده چیه ؟راه های پیشگیری از سرطان لوزالمعده چیه؟

پاسخ: محلی که ترشح آنزیم ها به وجود می آید یا زمانی که اختلال سرطانی به وجود می آید عملکرد افراد دچار اختلال خواهد شد و کسی که دچار سرطان می شود عملکرد دستگاه گوارشی وی خراب می شود.راه های پیشگیری خاصی ندارد.


***زینب
سرطان پانکراس در افراد مبتلا دیابت با شیوع بیشتری دیده می شود؟

پاسخ:محل ترشح انسولین است.وقتی که شخص دیابتی باشد مقاوت انسولینی داشته باشد مشکلاتشان دوچندان خواهد شد و این افراد ممکن است به علت توده سرطانی سلول های جزایر لانگرهان دچار آسیب می شوند و مانع ترشح انسولین می شوند.

***کریم

علائم سرطان لوزالمعده

پاسخ:محلی که ترشح آنزیم ها به وجود می آید یا زمانی که اختلال سرطانی به وجود می آید عملکرد افراد دچار اختلال خواهد شد و کسی که دچار سرطان می شود عمکلکرد دستگاه گوارشی وی خراب می شود.راه های پیشگیری خاصی ندارد.

***حسن
از چه آزمایش هایی برای تشخیص سرطان پانکراس استفاده می شود ؟

پاسخ: آزمایش های آمیلاز و لیپاز.

***سارا
باسلام و احترام . حدود یک ماه پیش متوجه بیماری پدرم که سرطان معده است شدیم. از آنجا که تمایل به انجام شیمی درمانی نداشتیم به انجمن خام گیاهخواری مراجعه کردیم . چون پدرم با توجه به مشکل معده شان نمی توانند غذای جامد (جوانه ، آجیل، میوه و ...) مصرف کنند تجویز خام حسینی را بطور کامل نمی توانند انجام دهند و روز به روز ضعیفتر می شوند . از طرفی پزشک ایشان می گویند برای اینکه به قسمتهای مجاور سرایت نکند باید هرچه سریعتر 6 دوره شیمی درمانی و در صورت نیاز جراحی انجام دهند . در این یک ماه پدرم فقط آب سیب ، آب هویج و عسل مصرف کرده اند . عاجزانه خواهشمدم اگر کورسوی امیدی هست و با توجه به اهمیت زمانی، به دادمان برسید . اگر این روش را ادامه دهیم امکان متاستاز به بخشهای مجاور معده وجود ندارد؟

پاسخ: روش خام گیاهی برای افراد سالم و غیر سالم اشتباه است.اگر این مواد را به صورت خام مصرف می کنند میکروب هایی رابه بدن می رسانیم و برای درمان آن بر اساس الگوهای غذایی و هرم غذایی را در آن رعایت کنید.

***ناشناس
دوسال قبل پدر من دچار سرطان سر پانکراس شد که تحت عمل جراحی قرار گرفته و سرپانکراس، کیسه صفرا و 17 سانتیمتر از روده کوچک برداشته شده و بلافاصله شیمی درمانی(30جلسه) و پرتودرمانی (33جلسه) انجام شد. بسیار کاهش وزن داشت تااینکه دکترش گفت همه چیز مرتبه و بره برای چکاپهای سه ماهه. بعد از 6 ماه ، در سی تی اسکن انجام شده توده هایی در کبد و پاراآئورت مشاهده شد و دکتر اعلام کرد که کار خاصی از دستش بر نمیاد و میتوانیم شیمی درمانی رو شروع کنیم یا نکنیم

پاسخ: رژیم غذایی را رعایت کند و بر اساس الگوی هرم غذایی 3 تا 5 واحد میوه و سبزیجات مصرف کنند و 2 تا 3 واحد گروه گوشت ها و 4 واحد لبنیات را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
این چه طرز پاسخگویی به سوالات هست خیلی کارتون نامناسبه
آخرین اخبار