"صادق جبلی" به مراحل تولید بازی رایانه‌ای "نیما" اشاره کرد و گفت: پروژه ساخت بازی از شهریور 1392 توسط گروه متخصص و جوان در مشهد آغاز شده و اکنون با پیشرفت 90 درصدی در مرحله نخست به کارخود ادامه می دهد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تولید کننده بازی رایانه ای"نیما" افزود: مرحله نخست پروژه، ساخت و عرضه بازی رایانه ای «نیما» برای تلفن همراه بوده و در مرحله‌های بعدی، بروزرسانی و توسعه بازی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه هدف از ساخت این پروژه، تولید محصولات فرهنگی با کیفیت و مناسب نیازهای جامعه اسلامی- ایرانی است، افزود: این بازی متشکل از مجموعه ای از رسانه های بصری و نوین در عرصه فرهنگی و هنری است.

جبلی به تیم سازنده بازی اشاره کرد و توضیح داد: شرکت طراحان سفید فردا ایرانیان، مجموعه ای از جوانان، متخصص و متعهد هستند که در پارک علم و فناوری خراسان به عنوان واحد فناور (دانش بنیان) مستقر هستند و بیش از 8 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و عرضه محصولات فرهنگی - فناوری داریم.

وی توجه ویژه به تفریحات سالم در زمینه سبک زندگی، توجه ویژه به خانواده و سبک ازدواج، ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت،کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان و توانمندسازی آنان در تامین هزینه های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی – ایرانی، مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی، ارتقاء امید به زندگی، تأمین سلامت و تغذیه سالم جمعیّت، توانمندسازی جمعیت در سن کار و تقویت مؤلفه های هویت بخش ملی (ایرانی، اسلامی، انقلابی ) را از محورهای بازی عنوان کرد. 

تولید کننده بازی رایانه ای نیما "گیم پلی روان و گسترده"، "داستان جذاب و طنز و بیش از 250 مرحله داستانی"، "بیش از 300 ماموریت در 15 سبک مختلف"،"امکان ارتقا بازیکن و انواع تقویت کننده ها"،"موسیقی جذاب و مناسب فضای بازی"،"انیمیشن های داستانی کوتاه با کیفیت بالا"،"مسابقات آنلاین"،"نوآوری های گرافیکی"،"امکان ویرایش شخصیت ها و ابزار ها"و"ارائه بر روی انواع تلفن های همراه، تبلت ها و رایانه های شخصی" را از امکانات بازی نام برد.

وی افزود: بازی نیما برای تلفن همراه با سیستم عامل های  Android،iOS  و Windows Phone و در سبک Action/Runner  در حال ساخت است و سبک داستانی بازی، طنز است.

جبلی ادامه داد: این بازی ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ با حضور مسئولین شهری، فرهنگی و هنری، مسئولین بنیاد ملی بازی های رایانه ای و علاقه مندان به بازی های رایانه ای در فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد رونمایی شد.


انتهای پیام/ اس
 
برچسب ها: بازی ، رایانه ، نیما ، جبلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار