صفایی نسب گفت: نتایج کار پروژه آسوسای منجر به تدوین رهنمودهایی برای انجام حسابرسی در سال‌های آتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صفایی نسب معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی در آخرین نشست دهمین پروژه تحقیقات آسوسای در خصوص ویژگی‌های این پروژه بیان کرد: جمع حاضر نمایندگان دیوان محاسبات 14 کشور آسیایی هستند که در تکمیل و نهایی کردن دهمین پروژه تحقیقاتی آسوسای با عنوان حسابرسی، کشف تقلب و فساد مالی، ارزیابی مبارزه با پولشویی و فساد مالی فعال بودند.

وی درباره زمان تکمیل و نهایی شدن این پروژه ادامه داد: این پروژه تحقیقاتی ظرف مدت سه سال گذشته تکمیل و نهایی شده و تاکنون 6 جلسه از آن در کشور چین، ویتنام، تایلند، فدراسیون روسیه، مالزی و ترکیه برگزار شده است و دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران میزبان آخرین نشست می‌باشد.

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی با اشاره به موضوعات بررسی شده در پروژه تحقیقاتی آسوسای توضیح داد: این پروژه تحقیقاتی در سه سال گذشته ضمن بررسی و ارزیابی وضعیت پولشویی و فساد مالی در کشورهای آسایی و اقدامات صورت گرفته توسط کشورهای مذکور به بررسی وارزیابی رسیدگی‌های مؤسسات عالی حسابرسی در این خصوص می پردازد.

صفایی نسب در ادامه افزود: ضمن یافتن نقاط ضعف و قوت این گونه رسیدگی‌ها علاوه بر تبادل دانش و اطلاعات در این زمینه، موضوع حسابرسی‌های مربوط به پولشویی و فساد مالی را توسعه دهد.

وی در پایان در توضیح نتایج این پروژه خاطرنشان کرد: نتایج کار این پورژه منجر به تدوین رهنمودهایی برای انجام حسابرسی در سال‌های آتی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حسابرسی ، پروژه ، پولشویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار