سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه برگزاری جلسه مشترک قالیباف، ابتکار و اعضای این فراکسیون در ارتباط با آلودگی هوا به بعد از اتمام تعطیلی مجلس موکول شد، گفت: به دلیل سفر برخی اعضای فراکسیون محیط زیست و شهردار تهران به کربلا این جلسه به تاخیر افتاد.

"موید حسینی‌صدر" سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه جلسه‌ای که قرار بود با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان محیط زیست و اعضای فراکسیون محیط زیست تشکیل شود، به بعد از اتمام تعطیلی مجلس در روز 7 دی موکول شد، گفت: معاون ابتکار طی تماسی با بنده برای برگزاری جلسه اعلام آمادگی کرد اما به دلیل سفر برخی اعضای فراکسیون و قالیباف به کربلا این جلسه به تاخیر افتاد.

نماینده خوی تصریح کرد: دیدگاه و نظرات فراکسیون محیط زیست در ارتباط با رفع آلودگی هوا به شهرداری و سازمان محیط زیست منتقل شده است و برگزاری این جلسات بیشتر برای تسریع، پیگیری و تذکر مسائل اعلام شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهایی که تاکنون برای رفع آلودگی هوا انجام شده، اظهار داشت: حداکثر تلاش‌ها برای بازبینی کیفیت بنزین و گازوئیل مصرفی در تهران یکی از مسائلی است که مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بحث استفاده از حمل و نقل عمومی را یکی دیگر از راهکارهای مقابله با آلودگی هوا دانست و خاطرنشان کرد: بدین منظور بودجه ویژه‌ای را در بودجه دولت برای این مسئله در نظر گرفته‌ایم اما نباید انتظار داشت که طی ۶ ماه این راهکارها جواب دهد، زیرا بحث رفع آلودگی هوا به یک برنامه دراز مدت نیاز دارد و با توجه به فرابخشی بودن بحث محیط زیست امیدواریم با پیگیری فراکسیون با سایر ارگان‌ها این مشکل حل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار