رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بستر سازی برای افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی با افزایش امکانات در مراکز ترویجی، بستر لازم را برای انتقال دانش به روز به بهره برداران در قالب آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌نماید.

علی رضایی الماس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: آشنایی با راه های افزایش ارزش افزوده در بخش کشاورزی از طریق افزایش تولید سرانه بهره برداران را باید از نتایج حضور در برنامه های آموزشی دانست.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در امر توسعه بخشی به کشاورزی استان، تلاش دارد با افزایش آگاهی و دانش بهره برداران، راه را برای ورود فن آوری‌های روز دنیا به این بخش مهیا و توان تولیدی و رقابتی بهره برداران را به صورت قابل توجه افزایش دهد.

رضایی الماس ادامه داد: ترویج و آموزش کشاورزی خدمت مهمی است که از طریق آموزش به کشاورزان کمک می کند تا روش ها و فنون کشاورزی خود را اصلاح، بهره وری و درآمد و همینطور سطح زندگی خود را بهبود ببخشند.

رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: افزایش بهره وری و بهبود شرایط زندگی بهره برداران از طریق یادگیری پایه های کشاورزی نوین و دانش محور دور از انتظار نیست.

رضایی الماس تاکید کرد: نقش ترویج و آموزش کشاورزی در انتقال داده ها به کمک روش های مختلف ترویجی همچون کلاس های آموزشی، تماس انفرادی، بازدیدهای آموزشی و با کمک رسانه های سمعی و بصری مختلف می توان راهنمایی ها و توصیه های لازم را به تولیدکنندگان رسانید که این افزایش آگاهی و دانش به تبع در بالا رفتن میزان بهره وری بخش کشاورزی نقش بسزایی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.