رضا پورحسین گفت: من معتقدم سه مولفه عقل، دین و عشق ما را به مسیری می‌رساند که در نهایت از آن مسیر راضی باشیم.

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فیلم‌های دانشجویی که امسال اولین تجربه بین المللی شدن خود را پشت سر می‌گذارد، عصر امروز از ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صداوسیما با اجرای احسان علیخانی برگزار شد.

در این مراسم که قرار بود با حضور علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، برگزار شود، با حضور رضا پورحسین قائم مقام او، جمعی از مدیران رسانه ملی و هنرمندان و دانشجویان فیلمساز برگزار شد و جوایز برگزیدگان در 4 بخش داستانی، پویانمایی، ویدئوگرافیک و مستند اهدا شد. 

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی عنوان کرد: استاد توکلیان در کلیپی که پخش شد بیان کردند من اگر دوباره متولد شوم همین مسیر را دنبال خواهم کرد و من این جمله را از بزرگانی چون دکتر حسابی شنیدم و این جمله در روانشناسی به معنی نوشکفتگی است.

وی ادامه داد: احساس رضایت در دوره میانسالی در هر انسانی وجود ندارد در واقع برخی انسان ها در این سن احساس تاسف می کنند و اگر انسان به جایی برسد که از خودش راضی باشد این نشانه نوشکفتگی است.

پور حسین تصریح کرد: خوشحالم که این اساتید چنین جملاتی بیان می کنند؛ من معتقدم سه مولفه عقل، دین عشق ما را به مسیری می رساند که در نهایت از آن مسیر راضی باشیم.

وی در خصوص احمدرضا معتمدی کارگردان عرصه سینما و تلویزیون عنوان کرد: دوستی من با احمدرضا معتمدی به سال های قبل باز می گردد وی تکرار نمی شود و همیشه رو به جلو هستند و در وضعیت حاضر سینما که فکر می کنم سینمای امروز کمی خالی از اندیشه است و بیشتر در سطح حرکت می کند جای خالی وی احساس می شود.
 
پورحسین خاطر نشان کرد: استاد معتمدی به ظاهر در سال های اولیه بحث گیشه را نداشته اما این گونه فیلم ها ماندگار می شوند.

در ادامه علی اصغر غلامرضایی معاون آموزش، پژوهش و فناوری رسانه ملی و رئیس دانشگاه صدا و سیما ضمن خوش آمد گویی و تبریک امامت امام زمان (عج) عنوان کرد: جشنواره های دانشجویی از دیگر جشنواره ها متفاوت است دلیل تمایل به آن هم فعالیت خود دانشجویان است.

وی ادامه داد: دانشجو نه سرمایه گذار دارد نه کسی که حامی او باشد و انتظار از ما هم برگزاری جشنواره حرفه ای نیست اما کارهای تولیدی شان دست کمی از آثار حرفه ای ندارد وتوجه دیگران را به خود جلب می کند.

غلامرضایی تصریح کرد: این جشنواره جزئی از آموزش تلقی می شود و از نظر من همه آثار دانشجویان دارای صفت "ترین" هستند چون واقعاً نگاه حرفه ای به آن دارند  فقط باید کمی حوصله به خرج دهیم.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد بالندگی دانشجویان باشیم و کل این جشنواره محصول دست دانشجویان است و فقط دانشکده صداوسیما برگزار کننده آن است.

در ادامه مراسم بزرگداشتی برای استاد سعید توکلیان و احمد رضا معتمدی برگزار شد و از آن ها تقدیر به عمل آمد.

سعید پور صمیمی هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری نیز در این مراسم اظهار داشت: بزرگ ترین هدف جشنواره همکاری دانشجویان با یکدیگر بود و این که آن ها خود کارهای هم را ببینند و در مورد آن قضاوت کنند.

وی در ادامه در خصوص احمدرضا معتمدی عنوان کرد: از دیرباز وی را می شناختم و افتخار داشتم که در فیلم های سینمایی "زشت و زیبا" و "قاعده بازی" با این کارگردان همکاری کردم وجود "معتمدی" غنیمت است چرا که ما در سینما نگرش فلسفی کم داریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم فرصتی باشد تا احمدرضا معتمدی دیده هایش را بر روی کاغذ بیاورد و آن را جلوی دوربین بیاورد.

احمدرضا معتمدی، کارگردان بعد از تقدیر از سوی عوامل جشنواره عنوان کرد: به این لحظه افتخار می کنم چرا که این جایزه برایم ارزشش از جوایزی که تاکنون گرفته ام بیشتر است. دوست داشتم وقتی سیمرغ بهترین فیلم تلویزیونی را برای فیلم «دیوانه‌ از قفس پرید» گرفتم از جانب صدا و سیما تقدیری از من می‌شد و این تقدیر امروز در دانشگاه صدا و سیما دوباره مرا دوباره به کار در تلویزیون و زندگی امیدوار کرد.

معتمدی همچنین درباره جشنواره فیلم دانشجویی گفت: دستیار چهارم من در جشنواره‌های مختلف حدود 70 میلیون جایزه گرفته اما در لیست کاندیدای ما قرار نگرفت. تنوع ایده‌های ما در 50 کاری که در این جشنواره دیدم صددرصد بیشتر از جشنواره فیلم فجر که چند دوره داور آن بودم، بود و به نظرم همه شما برنده هستید.

در ادامه این مراسم یکی دیگر از اساتیدی که از آنها تقدیر شد، سعید توکلیان بود که روی سن آمده و گفت: 32 سال قبل اولین کلاسم برای آموزش برگزار شد و وقتی که احمد ضابطی دکتری می گرفت، منشور اخلاقی را روی دیوار دیدم. منشور این قانون همان چیزی بود که آن روز زمان تدریس به من رسید و شامل مسائلی بود که موقع درس خواندن به آن توجه می‌کردیم. 

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: همه اساتید این دانشکده غول‌های سینما بوده‌اند و من پسر جوانی بودم که فکر می‌کردم چطور می‌توانم با آنها کنار بیایم. آنها بودند که به من مسائل بسیاری را آموختند. 

گفتنی است در پایان مراسم هیئت انتخاب متشکل از سیدمحسن بنی‌هاشمی، حمیدرضا حافظی، احمد سفلایی و فتح‌الله امیری و محمدمهدی ضابطی جهرمی و هیئت داوران پویانمایی متشکل از ناصر گل‌محمدی، سعید توکلیان، محمدرضا حسنایی و همچنین هیئت بخش داستانی و تله‌تئاتر متشکل از احمدرضا معتمدی، پوران درخشنده و محمود اربابی و داوران بخش مستند متشکل از احمد ضابطی جهرمی، فرشاد فرشته حکمت و مرتضی رزاق‌کریمی اسامی برگزیدگان ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی را به شرح زیر اعلام کردند:

بخش پوستر فیلم

تیام یابنده در این بخش برگزیده شناخته شد.

بخش ویدیوگرافیک

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به زهرا عزیزی برای فیلم «از نو» و  مریم فرهنگ برای فیلم «شهید» تعلق گرفت.

همچنین رضا مهرانفر برای تیزر جشنواره قرآن کریم برگزیده شناخته شد.

بخش پویانمایی

لوح تقدیر برای فیلم‌های من و ما به کارگردانی سیدمعصومه حسینی، مهناز یزدانی برای من مکث و گربه، منا شمس برای  چه زخم‌هاست نهان، مریم طباطبایی برای کاردستی، محبوبه محمدزکی برای جوجه‌ماشینی تعلق گرفت.

شیما زارع در این بخش برای شعر کودکانه نماز برگزیده شناخته شد.

بخش مستند

در این بخش لوح تقدیر برای فیلم‌های فاطمه قزوینه برای فیلم زندگی پنهان، فریبرز آهنین و مجید شیدا برای فیلم قلب صورتی معصومه، عاطفه مهرابی برای فیلم خواهرم محدثه، یوسف جعفری و مریم فرهنگ برای فیلم پیدایش، صبا قاسمی فیروزآبادی برای فیلم بدون بلیت و فاطمه مرزبان برای فیلم وقتی گفتند نمی‌شود، تعلق گرفت.

همچنین مرتضی جعفرقلی زنجانی، برای فیلم روزی عمویدالله و همسرش برگزیده شد.

بخش داستانی

در این بخش فریماه فرهنگی پرنیان، پیمان نعیمی برای فیلم حذف اضطراری، ندا وفایی برای فیلم ماهور لوح تقدیر گرفته و دیپلم افتخار این بخش نیز به سارینا محبی برای فیلم «بدها-1» تعلق گرفت. 

همچنین فیلم «گنوقک» به کارگردانی علیرضا احمدی نیز در این بخش برگزیده شناخته شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار