"علی قمصری" گفت: تئاتر بیشتر از تالار وحدت بهره می‌برد و سالنی که برای موسیقی طراحی شده بهترین زمان هایش برای تئاتر است.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری کنسرت شیپور صلح ظهر امروز با حضور "محسن شریفی"، "علی جعفری پویان"، "بردیا کیارس"، "علی قمصری"، "محمد معتمدی"، "آرمین قیطاسی" و "میلاد عمرانلو" در تالار وحدت برگزار شد.

"محسن شریفی" در این نشست گفت: ما همه اینجا جمع شده‌ایم راجع به یک اجرای خوب صحبت کنیم. من معتقدم اهالی موسیقی باید یک کمی با سیاست صحبت کنند زیرا بدنه‌ی موسیقی آن قدر رنجور است که با حرف‌های ما از این هم رنجورتر می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تمام سعی و تلاش ارکستر در این است که آهنگسازها را تشویق کند تا به امری که در آن علم، فرهنگ و هنر است، قدم بگذارند. در این ارکستر همه از نوازنده‌های دلسوز هستند. به نظر من همه نوازنده‌های ایرانی جزء بهترین‌ها هستند و ما در "شیپور صلح" می‌خواهیم فرهنگ صلح را ترویج دهیم و می‌خواهیم فقط صلح باشد و این فرهنگ اشاعه پیدا کند.

شریفی تصریح کرد: ما دلمان می‌خواهد که موسیق دلمان را کار کنیم تا جهانی شود و استانداردهای موسیقی ما بالا رود. متاسفانه آهنگسازان دنیا هیچ رغبتی ندارند که آثار ما را کار کنند ولی ما به سراغ قطعات آن‌ها می‌رویم و امیدوارم بیشتر به آثار خود توجه کنیم ما در ایران قطعات درخشانی داریم که باید به آن ها توجه شود.

"میلاد عمرانلو" در ادامه نشست گفت: شیپور صلح و اینگونه فعالیت‌ها بیشتر بعد فرهنگسازی دارد و از همه‌ی کسانی که این اتفاق را به وجود آوردند تشکر می‌کنیم.

"بردیا کیارس" بیان کرد: ما تصمیم داریم هر شب از کنسرت خود را به یکی از اساتید موسیقی تقدیم کنیم که در قید حیات است و حقی گردن موسیقی ایران دارد. به همین خاطر شب اول را به استاد "حسین دهنوی" تقدیم کرده، ایشان در قید حیات هستند اما متاسفانه شرایط وی زیاد مساعد نیست اما چه ایشان باشند چه نباشند، از این استاد بزرگ موسیقی تجلیل می‌‌‌‌‌‌شود و کنسرت ما به وی تقدیم خواهد شد و شب دوم را به استاد "احمد پژمان" تقدیم می‌کنیم.

"علی جعفری پویان" در ادامه نشست گفت: خیلی برای من جالب است که الان مدت‌هاست ارکستر سمفونیک و ملی فعالیت نمی‌کنند و خبرنگارها بسیار به این امر توجه می‌کنند و البته که برای ما هم مهم است ولی ما به ازای ارکسترهایی که در حال فعالیت هستند هیچ کسی دغدغه‌ای ندارد و امیدوارم به این ارکسترها توجه شود.

"علی قمصری" در ادامه نشست گفت: متاسفانه در حال حاضر فرهنگ در جامعه ما به سینما ختم می‌شود، همه به سالن‌های سینما اعتراض می‌کنند ولی اگر تالار وحدت درگیر کار دیگری باشد ما نمی‌دانیم کجا باید اجرا برویم. تئاتر بیشتر از تالار وحدت بهره می‌برد و سالنی که برای موسیقی طراحی شده بهترین زمان هایش برای تئاتر است.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار