مسئول آموزش صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت:صنعت شیشه گری در طی سده اخیر و به واسطه ورود کالاهای شیشه‌ای از کشورهای مختلف با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده است.

صادق زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ متولی اصلی و احیای  صنایع دستی و هنرهای سنتی استان  را دانشگاه هنر اسلامی  آذربایجان شرقی  اعلام کرد و افزود:این دانشگاه با بهره گیری از امکانات مناسب و کافی  و گرایش دانشجویان هنر که  با تحصیلات علمی در این زمینه فعالیت و حتی تولیدات خود را به بازار نیز عرضه  می‎کنند.

وی افزود:هم اکنون این صنعت در آذربایجان شرقی از جایگاه خاصی برخوردار است و هنرمندان در 4 رشته ی هم جوشی شیشه- نقاشی روی شیشه-تراش شیشه و مینا کاری روی شیشه  فعال هستند.

محمد رضا صادق زاده تصریح کرد:هم جوشی شیشه یکی از صنایع دستی تزیینی-کاربردی در ایران  بوده  که از ساخت و تهیه و اتصال قطعات شیشه  های رنگی به وسیله حرارت دادن بدون استفاده از  چسب یا واسطه ی دیگر است  که عمده کاربرد آن  در زیور آلات و  مهره های تزیینی می باشد و اخیرا در اذربایجان شرقی رایج شده است.

وی  کاربرد عمده شیشه گری را در سقف های کاذب منازل- رستوران ها  و هم جوشی شیشه را در ظروفی از قبیل:انواع بشقاب-کاسه و سینی دانست  که دارای بازار کار و تولید و عرضه فوق العاده ای هستند.

وی همچنین از گشایش  اولین مکان  تاریخی  صلح جو واقع در خیابان تربیت کوچه ی کرباسی در عید 94  خبر داد که با پتانسیل‌هایی در خصوص فلز-ملیله و مجموعه کارگاه‌های شیشه گری و دیگر تولیدات صنایع دستی و سنتی برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.