"الکساندر دسپلت" پرکارترین آهنگساز امسال با پنج فیلم در اسکار هشتاد و هفتم حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ "الکساندر دسپلت" پرکارترین آهنگساز این روزها اصلاً از تقلید کردن در کارهایش خوشش نمی‌آید.
 
"دسپلت" در خصوص علاقه‌اش به ادامه ساخت قطعه‌های کوچک فیلم‌های اروپایی که جزء اولین تجربه‌های او و اولین قطعه‌های موفقش در هالیوود محسوب می‌شوند، گفت: اگر مدام این دست آهنگ‌ها را بسازم دیگر قدیمی می‌شوم، خیلی خیلی زود قدیمی می‌شوم. دلم نمی‌خواهد همیشه یک اسب را بتازانم.
 
این آهنگساز که شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است، امسال با پنج فیلم در رقابت اسکار حضور دارد. موسیقی این فیلم‌ها آن قدر با هم تفاوت دارند که اصلاً فکر کپی‌برداری به ذهن‌تان هم خطور نمی‌کند.
 
او تنها آهنگسازی است که با پنج فیلم واجد شرایط در رقابت بهترین آهنگسازی امسال شرکت خواهد داشت.
 
وی آهنگسازی فیلم‌های "هتل بزرگ بوداپست"، "شکست‌ناپذیر"، "گودزیلا"، "مردان ماندگار" و "بازی تقلید" را برعهده داشته است. اگر "بازی تقلید" در گلدن گلوب جایزه‌ای را از آن خود کند، شانس اسکار گرفتن "دسپلت" برای موسیقی این فیلم بیشتر می‌شود.
 
"بازی تقلید" به خاطر دستاوردهای مختلفش یکی از فیلم‌های موفق امسال خواهد بود.

دسپلت درباره "بازی تقلید" می‌گوید: استفاده از صداهای الکترونیکی بدسلیقگی بود. اما با استفاده از پیانوی واقعی و نواختن آن توسط الگوریتم‌های نرم‌افزارها، حرکت‌های مکانیکی با صداهای آکوستیک خلق کردم...؛ ارکستر هم به موسیقی جاذبه، لطافت، احساس و حسی مثل تیک تیک ساعت داد.
 
"دسپلت" در ساخت موسیقی "شکست‌ناپذیر" هم سلیقه به خرج داده است.
 
وی درباره ساخت موسیقی برای قهرمانان خاموش "شکست‌ناپذیر" می‌گوید: نمی‌خواستم موسیقی آب و تاب‌دار و با ترومپت بسازم. باید موسیقی‌ای می‌ساختم که دیدگاه انسانی داشته باشد.
 
وی در ادامه می‌افزاید: کارگردان از ابتدا به من گفت که موسیقی باشکوه و مجلل نمی‌خواهد. من سمفونی بزرگ لندن را داشتم؛ آن‌ها هم خیلی آرام می‌نواختند و قدرت بی‌نظیری به صدا داده بودند.
 
وی درباره "هتل بزرگ بوداپست" فیلم اروپای شرقی گفت: در واقع برای ساخت اولین موسیقی فیلم بلندم در سال 1986 از سنتور و ماندلین‌ها و خیلی چیزهای دیگر استفاده کردم. بنابراین تجربیات کار با این دستگاه‌ها و سازها را در طول سال‌ها جمع و در جعبه‌ای قرار دادم.

 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار